Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Är boken i samma stil som din blogg, dvs, enligt min ringa mening, tämligen intetsägande? Det kan nog iofs gå hem i stugorna... Hys dock inte för stora hopp. Dessutom finns ju alltid print-on-demand. Men i så fall gör dina läsare en tjänst och kör texten genom en stavningskontroll. Egennamn, inklusive namn på länder, områden och orter stavas alltid med inledande stor bokstav.
Min blogg är som ett bollplank just nu, som mest är till för att jag ska få vädra mina åsikter och se dom själv svart på vitt. Att den inte är helt korrekt vad gäller grammatik, stavning och liknande är jag väl medveten om. Jag skriver bäst på natten och då är jag inte helt 100 på korrekturläsningen.
Boken skulle innehålla dessa åsikter, och flera andra som är mer eller mindre kontroversiella. Dessutom skulle en eventuell bok vara betydligt mer sammanhållen och lättläst än min blogg. Jag vill inte skapa en bok som får folk att somna utan snarare öppna folks ögon och inse vårt nuvarande samhälles brister fast genom att visa mina idéer på det perfekta samhället istället för att som med min blogg peka ut fel och vart dom ligger.