2010-06-06, 23:52
Bannlyst
Jag vill alltså ha en bild som framsida på en mapp.

För att förtydliga var jag menar visar jag så här:

När man högerklickar så står det "ny mapp". Och när jag gjort detta, och har musik i denna mapp, till exempel Abba. Då vill jag ha en bild på abba på utsidan av mappen. Men hur gör man detta?

Tacksam för svar!
Citera
2010-06-06, 23:56
Medlem
shoemans avatar
Förutsatt att du har XP är det bara att göra enligt instruktionerna här: http://www.microsoft.com/windowsxp/u.../jimison1.mspx
Citera
2010-06-07, 00:03
Medlem
Respons51s avatar
Vista: Högerklick-> Egenskaper -> Anpassa -> Byt ikon
Citera
2010-06-07, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shoeman
Förutsatt att du har XP är det bara att göra enligt instruktionerna här: http://www.microsoft.com/windowsxp/u.../jimison1.mspx

Inget händer när man gör som det står. Vad gör man då ?
Citera
2010-06-07, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Respons51
Vista: Högerklick-> Egenskaper -> Anpassa -> Byt ikon

Om man gör så, så kommer det bara upp massa ikoner som man kan välja mellan. Men jag vill bara ha en bild som jag till exempel själv har tagit och ha som framsida på mappen
Citera
2010-06-07, 00:12
Medlem
gunlogs avatar
jag högerklickar -> properties -> customize -> change icon och då kommer det massa ikoner, sen finns det browse och då kan jag leta igenom datorn efter en bild.
Citera
2010-06-07, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gunlog
jag högerklickar -> properties -> customize -> change icon och då kommer det massa ikoner, sen finns det browse och då kan jag leta igenom datorn efter en bild.

har tryckt på browse men kan ej välja en bild, de står att jag inte kan välja bilden
Citera
2010-06-08, 00:22
Medlem
gunlogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tochr
har tryckt på browse men kan ej välja en bild, de står att jag inte kan välja bilden

Det stod så för mig med men efter att ha startat om datorn så var det en bild som framsida!
Citera
2010-06-08, 05:53
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tochr
Jag vill alltså ha en bild som framsida på en mapp.

För att förtydliga var jag menar visar jag så här:

När man högerklickar så står det "ny mapp". Och när jag gjort detta, och har musik i denna mapp, till exempel Abba. Då vill jag ha en bild på abba på utsidan av mappen. Men hur gör man detta?

Tacksam för svar!
Lägg en bild som du kallar för folder.jpg i mappen. Ändra visning i mappen där mappen ligger till tumnaglar om du har xp.
Citera
2010-09-02, 20:00
Medlem
mullvaden13s avatar
det som behövs är att bilden måste vara i mappen du ska använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in