• 4
  • 5
2010-06-08, 20:23
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Nej! Arbetar med det

Du, det förstod jag nästan när du skrev det ... Ingen som legat på LPT rekommenderar det. Däremot har jag sett en hel del personal på nätet (även här på FB) som talar om hur "bra" det är. Kanske borde de prova att spendera ett dygn i patientens dojor innan de uttalar sig.

Jag har inte träffat någon under alla mina år, som legat på LPT och tyckt det var i närheten av att vara bra. I bästa fall har det varit menlöst. I bästa fall ...

Det riktigt tragiska är de s.k. vårdare som uppriktigt tror att deras arbetsplats hjälper folk, när den i själva verket stjälper dem. Oftast är det de ruttnaste vårdarna de som är snabbast med att höja sig själva och systemet. De som är bra slutar i tid innan de blir en del av den vidriga miljön. Och ärligt talat är jag rätt glad för deras skull, även om de egentligen behövs på "insidan".

Din arbetsplats är en av få där det är olagligt att filma. Detta kan du tacka din lyckliga stjärna för. För hade man fått filma, så kan jag lova dig att det skulle blivit ramaskri.
Citera
2010-06-09, 01:23
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du, det förstod jag nästan när du skrev det ... Ingen som legat på LPT rekommenderar det. Däremot har jag sett en hel del personal på nätet (även här på FB) som talar om hur "bra" det är. Kanske borde de prova att spendera ett dygn i patientens dojor innan de uttalar sig.

Jag har inte träffat någon under alla mina år, som legat på LPT och tyckt det var i närheten av att vara bra. I bästa fall har det varit menlöst. I bästa fall ...

Det riktigt tragiska är de s.k. vårdare som uppriktigt tror att deras arbetsplats hjälper folk, när den i själva verket stjälper dem. Oftast är det de ruttnaste vårdarna de som är snabbast med att höja sig själva och systemet. De som är bra slutar i tid innan de blir en del av den vidriga miljön. Och ärligt talat är jag rätt glad för deras skull, även om de egentligen behövs på "insidan".

Din arbetsplats är en av få där det är olagligt att filma. Detta kan du tacka din lyckliga stjärna för. För hade man fått filma, så kan jag lova dig att det skulle blivit ramaskri.

Vem säger att jag är vårdare?

Återkommer med svar imorgon då jag ligger här med en dunder förkylning!
God natt!
Citera
2010-06-12, 01:46
Medlem
Lugnibussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaanjag
helloj jag blev inte tvångsinlagd men jag fick övernatta på intensiven för tabletterna jag knapra
och fick träffa psykolog där och hon rekommenderade att jag ska lägga in mig på öppen avdelning och få nya mediciner så jag ska överväga det iaf..
tack för alla svar

Om du ska byta/få nya mediciner kan det va bra att va inlagd. Särskilt som ens symptom och ångest kan bli värre den första tiden innan kroppen vant sig vid pillrena. Att själv gå med på inläggning är ju att föredra framför att bli LPT:ad... Been there. PM:a om du vill snacka.
Citera
2010-06-13, 02:58
Medlem
sjpatriks avatar
TROLL :
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto