2010-06-06, 14:58
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Jag har tänkt försöka börja gå ner i vikt nu i sommar och det är så att en kompis till mig har tänkt börja gymma och bjöd då med mig och sa att jag kunde gymma med han. Nu undrar jag om detta är bra då jag försöker gå ner i vikt?
Citera
2010-06-06, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Jag har tänkt försöka börja gå ner i vikt nu i sommar och det är så att en kompis till mig har tänkt börja gymma och bjöd då med mig och sa att jag kunde gymma med han. Nu undrar jag om detta är bra då jag försöker gå ner i vikt?

Bara bra att träna och röra på sig, så kör på.
Citera
2010-06-06, 15:00
Medlem
Rillejaevels avatar
All träning bränner i viss mån energi. Så det är bra.. Träna är ett måste idag då de flesta inte jobbar som bonnadräng längre...
Citera
2010-06-06, 15:04
Medlem
anthropophobics avatar
Beror på hur du tränar men först kommer du ju gå ner i vikt eftersom du kommer förbränna fett.
Efter det om du fortsätter träna så kommer du gå upp i vikt eftersom du bygger upp muskler, och troligtvis väga mer än vad du gör idag. Men beror som sagt på hur man tränar.

Vill du endast gå ner i vikt så ska du ju inte lyfta skrot alls.. Då kan du sitta på cykeln eller använda dig av löpbandet.
Citera
2010-06-06, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthropophobic
Beror på hur du tränar men först kommer du ju gå ner i vikt eftersom du kommer förbränna fett.
Efter det om du fortsätter träna så kommer du gå upp i vikt eftersom du bygger upp muskler, och troligtvis väga mer än vad du gör idag. Men beror som sagt på hur man tränar.

Vill du endast gå ner i vikt så ska du ju inte lyfta skrot alls.. Då kan du sitta på cykeln eller använda dig av löpbandet.

Om han/hon går upp i vikt kommer bero på vad han äter inte hur han tränar.
Citera
2010-06-06, 15:12
Medlem
victor.bs avatar
Citat:

Shit vad mycket bullshit i ett enda inlägg...

Nej, du kommer ha svårt att bränna FETT av träning, dock bränna kalorier/kolhydrater är en annan femma.

Nej, han kommer varken gå upp eller ner i vikt bara för att han börjar träna utan en upp/nergång i vikt beror ENBART utav hur många kalorier du intar.
Äter du på kcalöverskott går du upp i vikt, äter du på kcalunderskott går du ner i vikt.

"Vill du endast gå ner i vikt så ska du ju inte lyfta skrot alls", det här var kanske det dummaste i ditt inlägg. Styrketräning vid viktnedgång anser jag vara mycket bättre än cardio (cykel, jogg osv). Detta pga den bevarande effekten på muskelmassan som styrketräning på kcalunderskott ger.
Visst, du bränner troligen mer kalorier om du joggar eller cyklar, men ju mer du förbränner, desto hungrigare blir du.
Citera
2010-06-06, 15:18
Medlem
Messinhos avatar
Citat:

Du har nu utsetts till dagens dummaste på flashback, du går vidare till årets dummaste inlägg som avgörs till vintern, grattis!
Citera
2010-06-06, 15:21
Medlem
Bagdads avatar
Sluta dissa killen då han har till viss del rätt, givetvis kommer han att gå upp i vikt om han inte har muskler och bygger upp sig.
Citera
2010-06-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad
Sluta dissa killen då han har till viss del rätt, givetvis kommer han att gå upp i vikt om han inte har muskler och bygger upp sig.

Om han lägger sig på ett energiöverskott ja, men träning + energiunderskott kommer inte få han att svälla.
Citera
2010-06-06, 15:27
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdad

Oj, dags att börja dissa dig också.

Nej, ingne träning i världen får dig att gå varken ner eller upp i vikt om du inte äter på antingen ett kcalöverskott eller kcalunderskott.
Citera
2010-06-06, 15:34
Medlem
anthropophobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
Du har nu utsetts till dagens dummaste på flashback, du går vidare till årets dummaste inlägg som avgörs till vintern, grattis!
Utveckla.
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Oj, dags att börja dissa dig också.

Nej, ingne träning i världen får dig att gå varken ner eller upp i vikt om du inte äter på antingen ett kcalöverskott eller kcalunderskott.
Nej det må så vara. Men eftersom TS ska börja gymma så antog jag givetvis att han ville bygga muskler, och inte bara gå ner i vikt.

Nu är inte heller jag något träningsfreak som har fetkoll på läget, vilket ni antagligen har uppfattat.

Berättar bara lite kortfattat om vad jag upplevde när jag bestämde mig för att komma i form.
Senast redigerad av anthropophobic 2010-06-06 kl. 15:36.
Citera
2010-06-06, 16:46
Medlem
19801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrenchcoatPanda
Om du vet hur man deffar kan du förstås testa det men jag skulle gissa att ren cardio är det bästa. Som vanligt rekommenderar jag att du bulkar och deffar periodiskt. Inte båda samtidigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in