Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-05, 19:42
Medlem
mekados avatar
Som rubriken lyder så undrar jag om det är möjligt att kunna öka antalet knappar man kan hålla ner utan att få det jobbiga pip-ljudet eller att en speciell tangent fastnar.

Anledningen till att jag undrar detta är för att jag lirar mycket Mario Kart 64 på emulator i skolan, där funkar det utmärkt med 2-3 pers mot varandra fast då det blir 4 blir det omöjligt att lira. Därför undrar jag som sagt ifall det är möjligt att öka eller göra att man kan hålla ner så många tangenter som möjligt utan att de ovannämnda sakerna inträffar?
Citera
2010-06-05, 19:51
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Ofta är det restriktioner på hårdvaran, dvs, tangentbordet kanske inte skicka så många kommandon genom sladden.

Detta åtgärdas genom att skaffa ett bättre tangentbord (jag gissar på att det inte är speciellt avancerade tangentbord du har i skolan)
Citera
2010-06-05, 19:56
Medlem
mekados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bel-Air-Prince
Ofta är det restriktioner på hårdvaran, dvs, tangentbordet kanske inte skicka så många kommandon genom sladden.

Detta åtgärdas genom att skaffa ett bättre tangentbord (jag gissar på att det inte är speciellt avancerade tangentbord du har i skolan)

Tack för det snabba svaret och dessutom allvarligt utan ngn form av sarkasm eller aggression (Otroligt)
Så det handlar om tangentbordet alltså. Tänkte att det var skumt att det var tangentbordet det var "fel" på först eftersom det känns mer som att en sådan restriktion skulle vara verket av datorn.
Fast om det är tangentbordet så antar jag att det inte finns så mycket mer att göra.
Citera
2010-06-05, 22:02
Medlem
cored321s avatar
Borde inte man kunna koppla in ett till tangentbord?, så kör man 2 spelare på varje... bara plocka en tangentbord från en annan dator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in