2010-06-05, 16:05
Medlem
Zoems avatar
För att börja med gymmet så måste jag fråga vad folk anser vara bäst. Köra tex Rygg+Biceps en dag, Triceps+bröst. Då triceps används under bröstövningar. Så har jag kört hela tiden men har nu sett att det kanske inte ska vara så? Man kanske ska ha armpass istället? Några tankar?

Andra är att jag måste spöa min polare i att springa spåret efter sommaren. Han är 1.88 och avlång. Jag är 1.83 och bred. Jag har även hockeyben som är fruktansvärt tunga och jag överdriver inte. Det låter när jag slår ner i backen. Nu är frågan hur fan ska jag ta honom? Hans kondition är mycket bättre än min nu, sen hjälper hans kropp till samtidigt som min drar ner ofc. Spåret är 3 km. Ska jag då träna på 3 km spår? Eller ska jag träna på spår som är längre?
Citera
2010-06-05, 23:59
Medlem
Droit33s avatar
För att kunna springa förbi honom så ska du träna på olika sätt och vis, varierad träning är bra.
Till exempel: Distans löpning, jogga en längre sträcka.
Tempo löpning: Högre fart men kortare sträcka
Intervaller: Spring max i 15 sekunder och jogga 45, variera tiden för sprint och jogg och antalet intervaller.
Testspring den där 3kilometer banan ibland och kolla resultaten
Citera
2010-06-06, 00:05
Medlem
General987s avatar
Du kommer få höra mycket av va som ska göra och inte göras av folk här / verkligheten träna det som känns bäst för dig och passar bäst för dig när de kommer till gymmet, men lägg upp ett bra schema det är viktigt.

att köra Bröst + Triceps på samma dag funkar. jag har aldrig gjort de, jag kör Bröst på måndagar sen har jag triceps på Onsdagar, det funkar bra som fan för mig, alltid tränings verks
Citera
2010-06-06, 00:20
Medlem
Zoems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droit33
För att kunna springa förbi honom så ska du träna på olika sätt och vis, varierad träning är bra.
Till exempel: Distans löpning, jogga en längre sträcka.
Tempo löpning: Högre fart men kortare sträcka
Intervaller: Spring max i 15 sekunder och jogga 45, variera tiden för sprint och jogg och antalet intervaller.
Testspring den där 3kilometer banan ibland och kolla resultaten

Låter bra det! Tänkte på en mix själv ochså!
Citera
2010-06-06, 00:20
Medlem
Zoems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General987
Du kommer få höra mycket av va som ska göra och inte göras av folk här / verkligheten träna det som känns bäst för dig och passar bäst för dig när de kommer till gymmet, men lägg upp ett bra schema det är viktigt.

att köra Bröst + Triceps på samma dag funkar. jag har aldrig gjort de, jag kör Bröst på måndagar sen har jag triceps på Onsdagar, det funkar bra som fan för mig, alltid tränings verks

Det tror jag du har rätt i!
Citera
2010-06-06, 00:32
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General987

Träningsverk betyder ingenting alls. Hur som helst, om man tränar samma muskelgrupp två gånger i veckan eller fler (kan diskuteras om det är bra eller dåligt, studier säger att det överlag är bättre med fler än en) så kan det vara lämpligare att köra bröst och triceps på samma dag än att sprida ut dom.
Citera
2010-06-06, 01:10
Medlem
Zoems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Träningsverk betyder ingenting alls. Hur som helst, om man tränar samma muskelgrupp två gånger i veckan eller fler (kan diskuteras om det är bra eller dåligt, studier säger att det överlag är bättre med fler än en) så kan det vara lämpligare att köra bröst och triceps på samma dag än att sprida ut dom.

Ja, asså frågan är ju. Nu är detta självklart olika från person till person osv hur mycket man tränar i bröst. Men när jag kör bröst då blir mina triceps slut iaf. Dvs det blir nästan som ett träningspass för dem, känns så dumt att inte fullfölja det då.
Citera
2010-06-06, 07:09
Medlem
detta kör jag just nu i den ordningen allt står. Sök i forumet för det finns massor av kombos.

dag 1
Axlar - Ben vader

dag 2
Bröst och triceps - mage

dag 3
Rygg och biceps, traps
Citera
2010-06-06, 13:42
Medlem
Zoems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
detta kör jag just nu i den ordningen allt står. Sök i forumet för det finns massor av kombos.

dag 1
Axlar - Ben vader

dag 2
Bröst och triceps - mage

dag 3
Rygg och biceps, traps

Yepp sitter och söker runt lite. Bara undrar, kan du motivera varför du kör så? För jag hittar massa combos men inte anledningen till dessa!!
Citera
2010-06-06, 14:23
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoem
Yepp sitter och söker runt lite. Bara undrar, kan du motivera varför du kör så? För jag hittar massa combos men inte anledningen till dessa!!

Hittar du någonting negativt med hans schema? Enda jag kan se är att om han kör främre delts på dag 1 så kan det kännas av dag 2 när han kör bröst. Och det spelar inte så stor roll (speciellt inte om han enbart kör bakre och mitten av delts dag 1).
Citera
2010-06-06, 14:48
Medlem
Zoems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Hittar du någonting negativt med hans schema? Enda jag kan se är att om han kör främre delts på dag 1 så kan det kännas av dag 2 när han kör bröst. Och det spelar inte så stor roll (speciellt inte om han enbart kör bakre och mitten av delts dag 1).

Förstår inte varför du drog den slutsatsen? Faktiskt inte det minsta. Jag menar att om han kan motivera varför han gör så så kanske jag kan inse om det är bäst för mig ochså. Eller om hans kropp funkar på ett annat sätt/tar emot bättre genom att göra det osv. Att få något svart och vitt utan bakgrund hjälper inte mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in