Citat:
Ursprungligen postat av Proton
ALLA exemplar av windows är undantagslöst försedda med en serial, även de som tankas från exempelvis TPB.
Dessa serials funkar normalt sett endast för den typ av os som de en gång skapades föör, du kan alltså inte använda en serial för windows vista till en windows 7-skiva, men däremot har det iaf funkat för mej att använda en serial mellan en OEM-installation på en HP-maskin till at installera en annan OEM-skiva med windows vista.
* När jag köpte min dator så hade den Windows Vista installerat.
* Några veckor senare körde jag en pirat kopierad version av Windows XP på samma dator av vissa skäl.
* Vad jag skulle vilja göra nu är att lägga tillbaka Windows Vista, men jag har ingen Windows Vista skiva att installera. Dock behöver jag inget crack/serial nummer ifrån t.ex. thepiratebay, jag vill bara ha en installations cd (inte recovery disk). Jag har fortfarande klistermärket på datorn med Vista product key och bla bla bla.
Vad jag alltså vill med hela den här tråden är att vart kan jag hitta en sådan installations cd? Är det bara att ta vilken crackad Vista version ifrån TPB fast skriva in mitt riktiga serial nummer, eller vart kan jag hitta en Vista installations cd?
Just nu känns det som vi pratar om helt olika saker, eller har jag läst ditt inlägg helt fel?