Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-05, 12:33
Medlem
Copywriters avatar
Problemet (historien): Igår satt jag och skrev ett arbete på word, jag märkte att datorn började kännas väldigt långsam och olika rutor satt och "spökade" ovanpå varann osv. Så jag startade om datorn. När jag kommer in in windows ser jag att upplösningen på skärmen ändrats och en informationsruta ner till höger säger "Bildskärmsinställningar - bla bla matchar inte, tryck här för att få in korrekta inställningar för ditt system". Så jag trycker där och visst ändras upplösningen, fast inte till det jag brukar ha. När jag går in och högerklickar på skrivbord -> Egenskaper -> Inställningar och kollar så har det ändrats lite. Förut var min absolut högsta inställning 1440x900 och det var det jag använde. Nu finns det att välja mellan en hel del ända upp till 2048x1536 av någon knepig anledning.

Problemet i korthet: Upplösningen på skärmen har ändrats mystiskt och kan inte ändras tillbaka.

Testat: Starta om datorn, installera om drivrutiner (från olika källor), systemåterställning.

Min dator:
Dell Computer Corporation Dimension 4550
CPU Name: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz
Ram: 1024mb
Grafik: ATI R300 (ATI Radeon 9700 TX 128M TV-Out)

Snälla hjälp.. Upplösningen jag har nu är riktigt jobbig för datorsittande.

mvh Robert
Citera
2010-06-07, 00:20
Bannlyst
Prövat mecka i Catalyst contol center? Vad händer om du ändrar upplösningen där?

Att valet av upplösningar ändrats är skumt. Tyder på att du uppdaterat dina drivrutener (?).

Du kan alltså gå in och ändra upplösning i Windows egenskaper, men när du gör det så händer det inget? Har jag förstått det rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in