2010-06-05, 17:11
Medlem
Skulle nog även tro att många kommer plocka in och försöka ta reda på om katten har rymt (då det som sagt inte är vanligt att sådana katter går ute)
Citera
2010-06-05, 20:11
Moderator
evilhoneys avatar
Det beror ju på varför du frågar; är du orolig över att katten inte ska klara av naturen eller över att någon ska stjäla den? Jag ser ingen anledning till att en Devon Rex skulle klara sig sämre än en vanlig katt däremot är ju stöldrisken betydligt större.
Personligen skulle jag nog släppa ut den om den visar att den gillar det.
Citera
2010-06-06, 11:44
Medlem
douglasps avatar
Jag hade inte släppt ut den mer än i koppel.

Är själv ägare av 2devon rexar och bor iofs i lägenhet. Men som många skriver så finns det en risk att den kommer att bli snodd av någon. Sen vet jag inte hur bra pälsning den har - men är den ingen "bra" devon så är det dumt, om de tänkt den ska ut på vintern och så. Hade nog kört på koppel eller byggt en plats med tak också så den inte kan hoppa över (för de har trots allt ganska så grymma skills att hoppa, devon är ju ingen "osmidig ras".
Citera
2010-06-06, 15:47
Medlem
adoptivnegers avatar
Ja det är lugnt. Har själv en Cornish Rex, ful som få, hon får gå ut fritt i sommarstugan och under uppsikt i päronens hus. Är kattfan inte uppvuxen med fri utevistelse kommer den inte våga dra nånstans ändå utan hålla koll på var huset och mamma är. Men att låta den springa vind för våg utan att se så den kommer hem varje dag är inte så smart.

Hoppas för övrigt att den är kastrerad. Rexar är världens fulaste katter, och inte fan blir det bättre när de blir våldtagna av lösdrivare. Dränk ungarna.
Citera
2010-06-07, 00:37
Medlem
VenomXs avatar
Jag skulle nog hållit den inne, risken finns ju att den så fort den kommer utanför dörren bryter en nagel eller råkar rufsa till pälsen och därav får ett massivt toknervöst sammanbrott vilket sannolikt resulterar i en massa dyra mediciner och terapisamtal innan den kommit på rätt köl igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in