2010-06-02, 22:15
Bannlyst
Mina två senaste trådar har bara försvunnit spårlöst. Inga meddelanden från mod och inte heller kan jag återfinna dom i annat forum eller i papperskorgen? So WTF is going on, guys?!
Citera
2010-06-02, 22:17
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devardet
Mina två senaste trådar har bara försvunnit spårlöst. Inga meddelanden från mod och inte heller kan jag återfinna dom i annat forum eller i papperskorgen? So WTF is going on, guys?!

båda två bröt antagligen mot annonseringsförbudet. men jag undrar också hur det kommer sig att de bara försvann. särskilt som det under det senaste dygnet funnits de som bönat och bett om att få sina trådar borttagna utan att bli bönhörda...
Citera
2010-06-02, 22:21
Medlem
Plutuss avatar
Citat:
Vad var det som skulle diskuteras i trådarna då?
Citera
2010-06-02, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kissflickan
båda två bröt antagligen mot annonseringsförbudet. men jag undrar också hur det kommer sig att de bara försvann. särskilt som det under det senaste dygnet funnits de som bönat och bett om att få sina trådar borttagna utan att bli bönhörda...
Kanske är det så, men i det fallet vill jag iaf ha chansen att argumentera emot innan jag blir bannad, då jag anser att tråden långt ifrån bröt emot Regel 1.01.

"Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser. " Tycker inte det passar in.

"Det är tillåtet med inlägg som innehåller ickekommersiell annonsering, gällande exempelvis länkar till undersökningar i forskningssyfte och dylikt, ifall de har ett reellt diskussionsunderlag, eller blivit godkänd av en moderator i det aktuella forumet först." Och om det skulle passa in så tycker jag att tråden kan gå under detta undantag.
Citera
2010-06-02, 22:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Kanske är det så, men i det fallet vill jag iaf ha chansen att argumentera emot innan jag blir bannad, då jag anser att tråden långt ifrån bröt emot Regel 1.01.

"Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser. " Tycker inte det passar in.

"Det är tillåtet med inlägg som innehåller ickekommersiell annonsering, gällande exempelvis länkar till undersökningar i forskningssyfte och dylikt, ifall de har ett reellt diskussionsunderlag, eller blivit godkänd av en moderator i det aktuella forumet först." Och om det skulle passa in så tycker jag att tråden kan gå under detta undantag.

Så funkar det inte utan det är vi moderatorer som röstar om evt regelöverträdande och utdelar passande straff. Självklart är du välkommen att komma med synpunkter på det men i själva bedömningen (om det nu skulle vara en sådan då jag själv inte kollat upp dina påstådda försvunna trådar) är det inte någon form av rättssal där du ges möjlighet att lägga fram din bild av det hela.
Citera
2010-06-02, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Så funkar det inte utan det är vi moderatorer som röstar om evt regelöverträdande och utdelar passande straff. Självklart är du välkommen att komma med synpunkter på det men i själva bedömningen (om det nu skulle vara en sådan då jag själv inte kollat upp dina påstådda försvunna trådar) är det inte någon form av rättssal där du ges möjlighet att lägga fram din bild av det hela.
Nej. Men om jag skulle stängas av en vecka har jag ju ingen möjlighet att komma med synpunkter. Och eftersom det här känns som ett tveksamt fall (inte fått någon tillsägelse och hittar inte trådarna) så vill jag gärna ha kontakt med ansvarig moderator innan eventuell bann. För jag kan ta en avstängning, absolut. Men jag skulle gärna vilja höra resonemanget bakom och varför trådarna bara försvann och inte korgades.
Citera
2010-06-02, 22:58
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch

det händer alltså att trådar tas bort helt? dvs detta är en möjlig påföljd för regelbrott vid sidan av låsning och förflyttning till papperskorgen?
Citera
2010-06-02, 23:04
Medlem
ischs avatar
Citat:
det händer alltså att trådar tas bort helt? dvs detta är en möjlig påföljd för regelbrott vid sidan av låsning och förflyttning till papperskorgen?

Om trådstarten bryter mot en regel, tex 1.01, så kommer tråden högst troligt att raderas så att ni inte ser det. Det är korrekt.
Citera
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Självklart händer det att trådar raderas helt.
Om trådstarten innehåller regelbrott från 1.01 och uppåt så raderas de, annars vore det väl inte så mycket idé att ha reglerna öht?
Citera
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Trådar och inlägg som bryter mot reglerna raderas.
Citera
2010-06-02, 23:05
Medlem
ischs avatar
Citat:
Nej. Men om jag skulle stängas av en vecka har jag ju ingen möjlighet att komma med synpunkter. Och eftersom det här känns som ett tveksamt fall (inte fått någon tillsägelse och hittar inte trådarna) så vill jag gärna ha kontakt med ansvarig moderator innan eventuell bann. För jag kan ta en avstängning, absolut. Men jag skulle gärna vilja höra resonemanget bakom och varför trådarna bara försvann och inte korgades.

Du är så välkommen så att skicka ett PM till de som är moderatorer i de forum där du postat de försvunna trådarna. De kan säkert hjälpa dig få rätsida på vart de har tagit vägen.
Citera
2010-06-02, 23:12
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
"Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser. "

Tycker inte det passar in.

"Det är tillåtet med inlägg som innehåller ickekommersiell annonsering, gällande exempelvis länkar till undersökningar i forskningssyfte och dylikt, ifall de har ett reellt diskussionsunderlag, eller blivit godkänd av en moderator i det aktuella forumet först."

Och om det första skulle passa in så tycker jag att tråden kan gå under detta undantag.

skicka ett PM till moderatorn för det forum där du postade dina trådar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in