Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-06-02, 22:07
Medlem
codebasixs avatar
I min redan stressade vardag råkade jag markera allt innehåll i mitt usb minne och trycka på delete . Nu vänder jag mig till er för att se om ni kan hjälpa mig? Jag har för mig att det fanns något program för några år sedan som räddade små fragment just ur disken men jag kanske misstar mig.
Väntar ivrigt på svar.
Citera
2010-06-02, 22:09
Medlem
Bel-Air-Princes avatar
Kolla papperskorgen?
Citera
2010-06-02, 22:13
Medlem
codebasixs avatar
Vi kan nog utesluta papperskorgen då filerna togs bort permanent.
Citera
2010-06-02, 22:14
Medlem
MrMoonwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codebasix
I min redan stressade vardag råkade jag markera allt innehåll i mitt usb minne och trycka på delete . Nu vänder jag mig till er för att se om ni kan hjälpa mig? Jag har för mig att det fanns något program för några år sedan som räddade små fragment just ur disken men jag kanske misstar mig.
Väntar ivrigt på svar.

vet att det har gått att välja Ångra ta bort när man tagit bort grejer, men vet inte hur det funkar på ett USB-minne. Tråkig sits förövrigt.
Citera
2010-06-02, 22:17
Medlem
codebasixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMoonwalker
vet att det har gått att välja Ångra ta bort när man tagit bort grejer, men vet inte hur det funkar på ett USB-minne. Tråkig sits förövrigt.

Tror inte det lär funka men har ni någon erfarenhet av programmen: DiyDataRecovery Diskpatch 2.1.100, GetDataBack for FAT/NTFS 4.0, Prosoft Media Tools 5.0 v1.1.2.64 ?
Citera
2010-06-02, 22:19
Medlem
Sandisk har ett som heter rescuepro eller nåt som levereras med deras dyrare kort, har hjälpt mig ett par ggr. Finns i bukten
Citera
2010-06-02, 22:26
Medlem
Ontrack.EasyRecovery.Professional.v6.20.retail-FOSI
Citera
2010-06-02, 23:11
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Det viktigaste du gör nu är att INTE under några som helst omständigheter skriva någon data till USB minnet. Gör du detta är det riktigt kört.

Annars är det bara att ledda ned vad som helst, ovannämnda program är bra. http://www.rlslog.net/ontrack-easyrecovery-professional-v620-retail-fosi/
Citera
2010-06-02, 23:43
Medlem
Pakistans avatar
Undrar om man så att metallbiten som sticker ut är trasig. Går data att räddas?
Citera
2010-06-03, 10:30
Medlem
zatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pakistan
Undrar om man så att metallbiten som sticker ut är trasig. Går data att räddas?

Då blir det nog till att vända sig till en speciallist som kan ta ut informationen från stickan, till exempel Ahlberg Data. Dock ganska dyrt!

Går säkert att löda på en kontakt själv om man är händig, bra på att löda samt har rätt grejor, beror ju lite på hur viktigt/känsligt datat är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in