2010-06-02, 21:27
Medlem
vad bränner mest fett? en powerwalk i 50 min eller att cykla på motionscykel (intervall) i 50 min?

är inte ute efter muskler för tillfället, utan bara förbränning.
Citera
2010-06-02, 21:33
Medlem
cykel
Citera
2010-06-02, 21:41
Medlem
Erikons avatar
Cykel, ute i det fria framförallt
Citera
2010-06-02, 21:43
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fairy
vad bränner mest fett? en powerwalk i 50 min eller att cykla på motionscykel (intervall) i 50 min?

För att gå ner i vikt (tappa fett) är det ett energiunderskott du måste ha. Det spelar alltså ingen roll hur mycket du cyklar/går om du inte ligger på ett kaloriunderskott.

Ha det i bakhuvudet.
Citera
2010-06-02, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
För att gå ner i vikt (tappa fett) är det ett energiunderskott du måste ha. Det spelar alltså ingen roll hur mycket du cyklar/går om du inte ligger på ett kaloriunderskott.

Ha det i bakhuvudet.

jadå det vet jag
Citera
2010-06-04, 11:00
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:

Om du kör länge på cykeln så är den bäst. Men det bästa för förbränningen är ju att springa egentligen.
Citera
2010-06-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Om du kör länge på cykeln så är den bäst. Men det bästa för förbränningen är ju att springa egentligen.

försöker öka tiden hela tiden, springa kan jag inte, har typ aldrig kunnat det, dör nästan efter några meter och har hosta och andningssvårigheter resten av dagen...
vet inte varför, har ändå både cyklat och ridit på hög nivå större delen av mitt liv utan problem, men aldrig klarat av att springa.
har kollat mig för astma, men har inget sånt heller.
gå riktigt fort, cykla fort, inga problem, men springa... nä... inte ens till bussen...
Citera
2010-06-05, 00:18
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG

Det är intensiteten och tiden som är avgörande faktorer. Om du springer, cyklar eller paddlar kanot har ingen betydelse.
Citera
2010-06-05, 02:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Det är intensiteten och tiden som är avgörande faktorer. Om du springer, cyklar eller paddlar kanot har ingen betydelse.

Det har heller ingen betydelse om förbränningen är skyhög, eftersom det planar ut senare under dygnet.
Som du redan påpekat i tråden är det enda som avgör fettbalansen energibalansen
Citera
2010-06-05, 22:05
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
försöker öka tiden hela tiden, springa kan jag inte, har typ aldrig kunnat det, dör nästan efter några meter och har hosta och andningssvårigheter resten av dagen...
vet inte varför, har ändå både cyklat och ridit på hög nivå större delen av mitt liv utan problem, men aldrig klarat av att springa.
har kollat mig för astma, men har inget sånt heller.
gå riktigt fort, cykla fort, inga problem, men springa... nä... inte ens till bussen...
Klarar du inte ens jogga långsamt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in