2010-06-13, 20:10
Medlem
jonas401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Jag ser scenariot med anstlld fetknopp framfr mig.

Restaurangchefen springer ut i kket, inga gster har ftt mat p ver en timma. Inne i en skrubb ligger Tjockis p rygg likt en skldpadda med de sm knubbiga benen dinglande i luften. Hon r omgiven att tomma tallrikar och r kladdig runt munnen.

- Frlt, jag skulle bara... Allts jag skulle bara..jag skulle bara smaka lite.
Sluddrar hon medans ett halvtet kyklinglr glider ur mungipan.
hahahahaha dr satt den
Citera
2010-06-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Du kan inte vara seris. Under 19 r undervikt. En prson med 6 i BMI r dd.
Nr jag var yngre och otrnad hade jag ett BMI p 18.3 vid ett tillflle. Och jag var inte undernrd.
Citera
2011-01-01, 16:53
Medlem
Studsbolls avatar
Ngon som vet hur det gtt fr tjockisen? Har hon ftt ett modelljobb nnu?
Citera
2011-02-28, 16:45
Medlem
Nu har jag inte lst i trden s ni fr urskta om jag drar upp ngot ngon redan sagt.

Mnga tycks glmma bort en ganska viktig sak nr det gller feta mnniskor som blir nekade arbete, och det r att arbetsgivarna/de olika arbetsplatserna inte bedriver vlgrenhet utan de r intresserade av att tjna pengar (de flesta iallafall) . Nr jag ser en fet mnniska s brukar jag tnka (utifrn yrkesmjlighet) att han dels verkar ha problem antingen med att begrnsa sig/kontrollera sig, eller s har han problem med sjukdom. Inget av de bda dragen r ngot ngon arbetsplats r intresserade av att ha p sina anstllda.

Vad gller det sista alternativet, s ven om personen inte r sjuk idag s leder fetma till kade hlsoproblem och hlsorisker, vilket i sin tur leder till kad risk fr kostnad fr arbetsgivaren. Simple as that, kan man klandra en arbetsgivare fr att han inte vill riskera hgre kostnader med sjukskrivning mm?

/A.P
Citera
2022-12-07, 04:25
Medlem
Nu har den fredetta tjockisen vnt sig till Sveriges radio fr att fortstta snyfta. Ett reportage om hennes hemska upplevelse finns nu p Verkligheten i P3. Knns som om hon bara gr detta fr att bli knd och fr att fiska likes. Det hr var 12 r sen, hon r ju helt besatt Fr hon ingen uppmrksamhet p annat stt tro? Eller gr hon detta fr att hmnas p alla tjocka i samhllet? Typ fr att sl tillbaka fr allt hon ftt genomlida? Vad vinner hon p detta?
Citera
2022-12-07, 09:27
Medlem
SvenskHODLers avatar
Flykten frn drevet

LNK https://sverigesradio.se/avsnitt/flykten-fran-drevet

Citat:
Zara blev nekad ett jobb som servitris fr att hon ansgs vara fr tjock. Nr hon sker upprttelse bryter helvetet ls. Det leder till att hon ska g ner 45 kg, byta namn och i princip fly Sverige.
Citera
2022-12-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantasi2020
Nu har den fredetta tjockisen vnt sig till Sveriges radio fr att fortstta snyfta. Ett reportage om hennes hemska upplevelse finns nu p Verkligheten i P3. Knns som om hon bara gr detta fr att bli knd och fr att fiska likes. Det hr var 12 r sen, hon r ju helt besatt Fr hon ingen uppmrksamhet p annat stt tro? Eller gr hon detta fr att hmnas p alla tjocka i samhllet? Typ fr att sl tillbaka fr allt hon ftt genomlida? Vad vinner hon p detta?

Programmet heter verkligheten och det r ett program som berttar personliga den. Hon har en sdan erfarenhet och det r modigt av henne att bertta.

Att f en egen trd p flashback och bli skriven om s som tex du skriver hr mste ju vara fruktansvrt. Vad vinner hon p detta? Att bertta historier r ngot mnniskor gjort i alla tider.

Att hon berttar nu kan hjlpa andra att ta andra beslut eller f std i sina egna upplevelser. Vi ska vara tacksamma ver att mnniskor som varit med om hemska saker saker delar med sig av sin erfarenhet s vi andra kan lra oss av det.

Har inget hopp om att du fattar det jag frsker frklara fr dig.
Citera
2022-12-13, 10:11
Medlem
MaggansHinkFittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42

Att hon berttar nu kan hjlpa andra att ta andra beslut eller f std i sina egna upplevelser. Vi ska vara tacksamma ver att mnniskor som varit med om hemska saker saker delar med sig av sin erfarenhet s vi andra kan lra oss av det.

Har inget hopp om att du fattar det jag frsker frklara fr dig.

Varit med om hemska saker? Hon har blivit nekad ett jobb pga fetma och lipat i pressen. Inte verlevt en bjrnattack. r du shr sjuk i huvudet p riktigt?
Citera
2022-12-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaggansHinkFitta
Varit med om hemska saker? Hon har blivit nekad ett jobb pga fetma och lipat i pressen. Inte verlevt en bjrnattack. r du shr sjuk i huvudet p riktigt?

Japp, jag r sjuk i huvudet p riktigt 😂😂😂
Allts flashback 😂😂😂
Citera
2022-12-18, 15:42
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Jag kan frst att de sger s, *host* Ta tillexempel Flygbranschen dr man ska jobba som flygvrdinna, som kvinna fr man inte vara lngre n 180 CM eller kortare n 165, och fr mn 170-190 CM man kan ju inte ha ett fetto p 150 kilo i den trnga flygkorridoren som hindrar folk frn att ta av sin mat nr man fr ett arsle rakt upp i ansiktet

Precis s mste det vara jmnvikt p flyget r hon d lngst fram s blir det framtungt eller baktungt om hon r lngst bak p flygplanet det r livsfarligt, planet kan ju krascha.
Citera
2022-12-18, 15:50
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas401
Plus att jag som gst blir allmnt cklad nr blir serverad mat av en tjockis, det gr ven att jag bestller mindre.

Jag var med om det motsatta en gng, jag blev serverad av en supertunn tjej, jag undrade i min stillhet varfr hon skt sig till restaurang branschen, vet hon ens vad mat r?
Citera
2022-12-18, 15:53
Medlem
Eastwings avatar
Feta mnniskor r dumma mnniskor fr om de inte vore dumma skulle de inte vara feta.
Trden kan nu lsas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in