2010-06-02, 20:31
Medlem
Mitt iDisk har inte velat synka på ett bra tag. Idag fick jag tummen ur och kontaktade supporten. Det var bara att logga ut och sedan logga in igen så fungerade det. Allt frid och fröjd trodde jag. När jag sedan kontrollerade filerna så var innehållet plötsligt detsamma som det var för några månader sedan när jag synkade senast! Jag har nu alltså endast kvar de filer som jag kunde nå via MobileMe och min iPhone. Det är som att synkroniseringen utgick ifrån det jag hade på MobileMe istället för det jag hade i min mapp i Finder!

Jag har fått en mapp på skrivbordet som heter "Tidigare lokala iDiskenheter". Det är en paketfil som jag inte kan göra något med. Jag lade till filändelsen .pkg för att testa om det fungerade att öppna den då, men icke. Jag tog bort filändelsen igen men nu står filen ändå som en installationsfil. Om jag väljer att visa paketets innehåll så får jag upp en mapp som heter "bands" som innehåller en massa filer med namn 0, 1, 2, 2a, 2b etcetera. Dessa kan jag endast öppna i textredigeraren och då är det bara en massa kod. Det finns också "Info.bckup", "Info.plist" samt "token".

MobileMe-supporten hänvisade mig till Apples support i Sverige, men de har förstås stängt nu. Är det någon här som har en aning om vad jag ska göra? Jag hade viktiga filer i jobbet där. Är lärare och har alla mina elevers resultat och mina planeringar och prov där. Det var längesedan jag använde Time Machine så det hjälper mig inte.

Moralkakor om att man alltid ska säkerhetskopiera på fler ställen hjälper mig inte tack.
Citera
2010-06-02, 20:46
Medlem
Pröva att lägga på ändelsen .sparsebundle och se om det hjälper.
Citera
2010-06-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle394
Pröva att lägga på ändelsen .sparsebundle och se om det hjälper.

Vet du vad?

Citera
2010-06-02, 22:07
Medlem
Kul att kunna hjälpa! Ett tips för framtiden är att kolla in dropbox. Jag betalar för mobileme, men använder inte idisk. Dropbox är helt enkelt så mycket bättre (för mina behov).

(Finns en tråd om det här)
Senast redigerad av kalle394 2010-06-02 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in