2010-06-01, 22:10
Medlem
NixYOs avatar
Min kära mor ringde hem och ville att jag låste dörren då hon när hon åkte förbi Sköndal såg enligt henne massor av polisbilar. Hon sa inte vart de var på väg så lite oklart om vart de var på väg.

Någon som vet vad som har hänt?
Citera
2010-06-01, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Min kära mor ringde hem och ville att jag låste dörren då hon när hon åkte förbi Sköndal såg enligt henne massor av polisbilar. Hon sa inte vart de var på väg så lite oklart om vart de var på väg.

Då ska vi seeeee... nej. Jag vet ingenting. Jag tänkte mer på det här med att låsa dörren så fort polisbilarna dyker upp; det var en bra idé det där...
Citera
2010-06-01, 22:48
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaudOlofsson
Då ska vi seeeee... nej. Jag vet ingenting. Jag tänkte mer på det här med att låsa dörren så fort polisbilarna dyker upp; det var en bra idé det där...

Hon bad mig så det var väl ingen större grej, minns jag körde en kväll från Tyresö och kom ut på motorvägen mot Nynäshamn och det var fullt med poliser där; vet inte om det egentligen hade hänt något, de kallade in bilar och kollade dem och försvårade det för en att accelerera på accelerationssträckan.

Kan tänka mig att min mamma trodde det var en rymning men isåfall söker de nog sig till ett säkert gömställe och springer inte in i folks hus.

Någon som bor runt Sköndal och omnejd med tillgång till polisradio som kan lyssna vad polisen säger?
Citera
2010-06-01, 22:55
Medlem
Verkar vara mycket helikoptertrafik åt det hållet just nu.

Bor dock lite för långt ifrån för att kunna avgöra om det är en eller flera polishelikoptrar.
Citera
2010-06-01, 22:57
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO

Jag cyklade hem mot söderort och såg hur många polisbilar som helst. Både polisbussar, ledningsbil, civila bilar, civila vans med blåljus etc. Det var ett jävla liv överallt men jag svängde av innan Sköndal så jag vet inte riktigt var bilarna blev av. Vid systembolaget Globen stod det en mycket upprörd polis och dirigerade folk. Han vägrade svara på frågor.
Mord eller våldsamt rån?
Citera
2010-06-01, 23:01
Medlem
Rån vid Globen.
http://www.wighsnews.se/nyheter.php
Citera
2010-06-01, 23:07
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallad-clown
Verkar vara mycket helikoptertrafik åt det hållet just nu.

Bor dock lite för långt ifrån för att kunna avgöra om det är en eller flera polishelikoptrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag cyklade hem mot söderort och såg hur många polisbilar som helst. Både polisbussar, ledningsbil, civila bilar, civila vans med blåljus etc. Det var ett jävla liv överallt men jag svängde av innan Sköndal så jag vet inte riktigt var bilarna blev av. Vid systembolaget Globen stod det en mycket upprörd polis och dirigerade folk. Han vägrade svara på frågor.
Mord eller våldsamt rån?

Citat:
Ursprungligen postat av Skallad-clown
Rån vid Globen.
http://www.wighsnews.se/nyheter.php

Måste vara ett jävla stort värderån om de har kallar in nästan allt de har för det här.
Citera
2010-06-01, 23:10
Medlem
Två helis över gamla enskede nu en stund och en massa snutar som bränt förbi på Nynäsvägen. Sist det var sånt här liv var när 2 pers blev avrättade i en lägenhet på Söder
Citera
2010-06-01, 23:13
Medlem
Vid 22:20 stod det en målad polisbil med blåsljus ända nere vid korsningen dalarövägen/nynäsvägen.. och sen var det fullt med både civilare och målade bilar ända in till Gubbängsavfarten där jag vek av.

Här var det bara en helikopter ivf.
Citera
2010-06-01, 23:21
Medlem
ih82w846s avatar
Varför står det minst femton polisbilar utanför globen
behövs det verkligen så många för att ta upp en anmälan?
Citera
2010-06-01, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ih82w846
Varför står det minst femton polisbilar utanför globen
behövs det verkligen så många för att ta upp en anmälan?

Tänkte samma sak! Ofta när man ser bilder så står dom och snackar!

ut och spannnnaaa eller låt alla komma undan! Röstar på det senare!
Citera
2010-06-01, 23:36
Medlem
Bor på söder, runt 23:10 (?) vaknar jag upp ur min halvsömn framför TVn av att en bil svänger in på en gata, jag snackar verkligen om skrikande däck här! Två sekunder senare sätts det på en siren, jag kollar då ut och ser en mörk (typ blå eller grön) bil, möjligtvis Audi(?) svänga in på Gotlandsgatan mot Götgatan, backen där. Civilsnuten drar efter fast i motsatt riktning så att säga, ni som vet hur det ser ut där förstår, det är som en "cirkel". Civilen stannar dock vid trappan mot Götgatan, jag tror faktiskt att den misstänkte HOPPAT ner med bilen för trappen eftersom civilen står på med siren minst 5min och senare stänger av och lämnar platsen. Antagligen tog nån annan snut upp jakten på Götgatan, var även en helikopter i rörelse nån minut efter över Götgatan mot medborgarplatsen.
There you go, lite action en tråkig vardagskväll!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in