2010-06-01, 21:31
Medlem
När jag använder datorn kan den helt plötsligt låsa sig, det har hänt 2-4 gånger nu ikväll, allt fryser men man kan röra musen.

När jag sen försöker att klicka och trycka tab eller ctrl+alt+del så låser den sig helt efter ett litet tag och en pipljud tjuter tills jag trycker av den manuellt, nån som haft samma problem och kanske kan hjälpa till.

Tack på förhand.
Citera
2010-06-01, 21:49
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Överhettning kanske? Du kan ladda ned Everest (Googla) för att kontrollera temperaturerna. Allt över 60 grader är ett problem (I regel. gaminggrafikkort klarar mer, hårddiskar mindre...)
Citera
2010-06-01, 22:01
Medlem
Ok tack, ska prova med det.

Jag har märkt nu att det verkar som att det är mer en fråga om tid en belastning, jag startade om datorn men satt inte vid förräns efter några minuter och då hängde den sig i princip på en gång, jag vet inte om det spelar nån roll men bara för att försöka hjälpa lite själv
Citera
2010-06-01, 22:41
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Ok tack, ska prova med det.

Jag har märkt nu att det verkar som att det är mer en fråga om tid en belastning, jag startade om datorn men satt inte vid förräns efter några minuter och då hängde den sig i princip på en gång, jag vet inte om det spelar nån roll men bara för att försöka hjälpa lite själv

Har kylfläktarna tilltäppta med damm kommer temperaturen gradvis att öka med tiden. Kontrollera i Everest så får vi se.
Citera
2010-06-01, 23:43
Medlem
jag satt och laddade ner i dc ca 1gb och förde sedan över det till mitt Xbox och då funkade den.

Efter det lät jag datorn stå på i en timme för att sen prova mer, jag kunde få bort skärmsläckaren och scrolla i IE rutan men när jag bara skulle minimera rutan hängde den sig igen, jag fattar ingenting längre.

Angående Everest så gjorde jag et stabilitetstest och då låg CPUtempen på mellan 47 och 54 grader.

Jag skulle uppskatta om nån kunde lösa detta, det börjar bli riktigt irriterande
Citera
2010-06-02, 10:26
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Har du provat att starta datorn i felsäkert läge via tryck på "F8" vid uppstarten.

Prova att kolla vad som anges i loggboken!!

Ett av de absolut bättre felsökningstipsen är just att kolla i loggboken...

Loggboken startar du genom att logga in som administratör, och via Start \ kör Skriv:

eventvwr.msc & Tryck enter

Leta efter "Röda X" samt gula utropstecken!
Kolla även i enhetshanteraren efter dito!
Citera
2010-06-02, 17:37
Medlem
Jag har kollat i loggboken nu, det fanns den massa gamla gula som det stog "disk" på, dom antar jag att jag inte behöver bry mig om.

Sen fanns det några röda sen igår som ser ut såhär:

http://img46.imagevenue.com/img.php?image=92820_skitdator_122_378lo.JPG

I enhetshanteraren såg jag inget konstigt.

Jag skulle uppskatta ett snabbt svar ifall jag behöver köpa nått nytt
Citera
2010-06-02, 20:06
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
Jag har kollat i loggboken nu, det fanns den massa gamla gula som det stog "disk" på, dom antar jag att jag inte behöver bry mig om.

Sen fanns det några röda sen igår som ser ut såhär:

http://img46.imagevenue.com/img.php?image=92820_skitdator_122_378lo.JPG

I enhetshanteraren såg jag inget konstigt.

Jag skulle uppskatta ett snabbt svar ifall jag behöver köpa nått nytt

Högerklicka på felen och tryck på egenskaper. Detta ger oss det exakta felet.
Citera
2010-06-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVeryUberEnd
Högerklicka på felen och tryck på egenskaper. Detta ger oss det exakta felet.

Jaha, jag blev less och formaterade om skiten, det var lite synd, hade varit kul att veta vad det var som inte funkade som det skulle.

Den funkar bra nu iaf än så länge.

Tack ändå för all hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in