Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-06-01, 16:17
  #1
Medlem
Tone har hjälpt en del: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/tone

Ginkgo biloba hjälper en del också, köp endast Bio-Biloba, finns på apotek och hälsobutik.

Low Level Laser Therapy mot tinnitus! Michael Zazzio's hemsida: http://www.alir.nu/medicin/
Hans partner i Göteborg heter Bo Zackrisson och kör exakt samma stil. Alla är inte lika duktiga.
Mikael Bäckman va hans tidigare namn (Zazzio).

Judisk läkare i Israel som tydligen hjälper de med tinnitus osv: http://www.en.tinnitus-vertigo-clinic.com/

Dr Lutz Wilden (lärde upp Zazzio) är kunnig inom laserbehandling i Tyskland: http://www.dr-wilden.de/

Skriv det som har hjälpt er! Tack
__________________
Senast redigerad av CrazyLoco 2010-06-01 kl. 17:03.
Citera
2010-06-01, 17:08
  #2
Medlem
ZooyorkeRs avatar
När jag såg den här tråden måste jag bara berätta en grej som hände mig för ca. tre år sedan. Det var i samband med sista terminen på gymnasiumet och det var riktigt mycket fester (alkohol, hög musik lite sömn mm) samtidigt som mycket plugg och eftersom jag var riktigt seriös i skolan så var jag jävligt stressad. Ska tillägas att jag kör ovanligt hög volym på öronlurar och när jag lyssnar på musik i allmänhet.

Hursomhelst, fick tinnitus på högra eller vänstra örat, alltså bara på det ena, vet inte om det är vanligt? Gick till doktor och konstaterades i alla fall att min hörsel var perfekt. När jag sedan slutat skolan så var tinnitusen helt borta. Kom på det helt plötsligt, att den fan inte var kvar. Jag hade redan ställt in mig på att leva med detta helvete hela mitt resterande liv, blev faktiskt ganska deppig första två månaderna sen tänkte jag mindre på det, även fast jag tänkte på det varje dag ett antal gånger.

Tror att det kan ha varit stressrelaterat + dålig sömn. Aja, förstår verkligen vilket helvete tinnitus är efter detta..

edit: vill även påminna mig att den var såpass hög/irriterande att jag kunde få problem att prata med folk vid tillfällen.
__________________
Senast redigerad av ZooyorkeR 2010-06-01 kl. 17:11.
Citera
2010-06-01, 17:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZooyorkeR
När jag såg den här tråden måste jag bara berätta en grej som hände mig för ca. tre år sedan. Det var i samband med sista terminen på gymnasiumet och det var riktigt mycket fester (alkohol, hög musik lite sömn mm) samtidigt som mycket plugg och eftersom jag var riktigt seriös i skolan så var jag jävligt stressad. Ska tillägas att jag kör ovanligt hög volym på öronlurar och när jag lyssnar på musik i allmänhet.

Hursomhelst, fick tinnitus på högra eller vänstra örat, alltså bara på det ena, vet inte om det är vanligt? Gick till doktor och konstaterades i alla fall att min hörsel var perfekt. När jag sedan slutat skolan så var tinnitusen helt borta. Kom på det helt plötsligt, att den fan inte var kvar. Jag hade redan ställt in mig på att leva med detta helvete hela mitt resterande liv, blev faktiskt ganska deppig första två månaderna sen tänkte jag mindre på det, även fast jag tänkte på det varje dag ett antal gånger.

Tror att det kan ha varit stressrelaterat + dålig sömn. Aja, förstår verkligen vilket helvete tinnitus är efter detta..

edit: vill även påminna mig att den var såpass hög/irriterande att jag kunde få problem att prata med folk vid tillfällen.

Självklart.. tänker man på det så blir det värre. Stress och sömn är viktigt också, man ska inte glömma motion och kost. Man kan få tinnitus av olika slag, du fick det av buller skada, dvs av musik. De mest vanligt bland ungdomar. 9 av 10 som får tinnitus får det av buller skada eller akustisk chock. Jag är glad för din skull, ta hand om öronen!
Citera
2010-06-01, 21:52
  #4
Medlem
Bettskena kan hjälpa i vissa fall.

Ni som har blivit av med tinnitus, berätta gärna om hur de gick till. Ibland går den över i andra fall behandlas den.
Citera
2010-06-03, 23:33
  #5
Medlem
En polare fick de på fest, de gick bort efter 4 mån. Men han använde Tone, Ginko, Mivi total flex och käkade 1 rå vitlök per dag. Vila öronen också. Har någon använt laserbehandligen??
Citera
2010-06-07, 21:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceSoop
En polare fick de på fest, de gick bort efter 4 mån. Men han använde Tone, Ginko, Mivi total flex och käkade 1 rå vitlök per dag. Vila öronen också. Har någon använt laserbehandligen??


Laserbehandling finns i September när de gäller Zazzio och Zackrisson. Annars finns Hälsocenter i närke.. där kan man göra det nu också.
Citera
2010-06-11, 01:01
  #7
Medlem
Jag känner till 2 personer spm bägge säger att de blev bättre med laser. Vet inte om de blev helt av med det dock. Jag är i valet o kvalet ifall jag ska testa eller inte. det kostar ju en del pengar och sen är det ju inte 100% säkert att det hjälper på mig. Däremot har allmänvården varit ritkgit riktigt riktigt RIKTIGT usla. Har besökt dem 3 gånger pga tinnitus. på vårdcentralens hemsida står det att man ska remissas hit o dit men i verkligheten säger de bara " Bit Ihop".
Citera
2010-06-11, 12:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navarrox
Jag känner till 2 personer spm bägge säger att de blev bättre med laser. Vet inte om de blev helt av med det dock. Jag är i valet o kvalet ifall jag ska testa eller inte. det kostar ju en del pengar och sen är det ju inte 100% säkert att det hjälper på mig. Däremot har allmänvården varit ritkgit riktigt riktigt RIKTIGT usla. Har besökt dem 3 gånger pga tinnitus. på vårdcentralens hemsida står det att man ska remissas hit o dit men i verkligheten säger de bara " Bit Ihop".

Ja de hjälper en del, men de kan också vara att de hjälper mest mot de som lider av bullerskada (jobbat i bullrig miljö en längre tid) eller de som fick det av akustisk chock dvs fest, skott m.m..
Laser hjälper genom att stimulera örat ju och de är bäst om du har utsatt dig själv för högt ljud men har du tinnitus pga somatisk tinnitus eller att de psykisk så hjälper det ej. I U.S.A har 50 miljoner människor tinnitus.. fatta va sjukt. Hur kan man inte vilja skaffa botmedel och de inte som att de inte kan..men checka in nanoear de för EU.

http://www.nanoear.org
Citera
2010-06-13, 01:07
  #9
Medlem
Vad är sommatisk tinnitus??
Citera
2010-06-13, 02:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navarrox
Vad är sommatisk tinnitus??

Här: http://www.yts.se/swedish/tinnitus.htm

Hur länge har du haft tinnitus? Berätta lite om de .
Citera
2010-06-13, 20:59
  #11
Medlem
Jag har väl inte haft tt sådär jäättelänge om man jämnför med andra.. men i snart 2 månader har jag haft ständigt brus o pip i vänsterörat. Efter en joggingrunda med ( förmodligen) för hög volym i hörlurarna så hände det ngt i vänsterörat och allting började. Jag hade ngt nedsatt hörsel i vänsterörat från början och min amatörgissning är att hörseln blivit sämre ( före eller efter tt är svårt att veta men har nu ständig lock för örat och "tryckfel") . Jag märker också att ljuden ändras ifall jag biter ihop hårt. För 2 månader sedan var det också väldigt stressigt och oron stark över om jag skulle få nytt jobb eller inte. Stress och oro är ju inte direkt bra i tinnitussammanhang har jag får lära mig i efterhand. Det är min historia..., Själv då?
Citera
2010-06-13, 23:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navarrox
Jag har väl inte haft tt sådär jäättelänge om man jämnför med andra.. men i snart 2 månader har jag haft ständigt brus o pip i vänsterörat. Efter en joggingrunda med ( förmodligen) för hög volym i hörlurarna så hände det ngt i vänsterörat och allting började. Jag hade ngt nedsatt hörsel i vänsterörat från början och min amatörgissning är att hörseln blivit sämre ( före eller efter tt är svårt att veta men har nu ständig lock för örat och "tryckfel") . Jag märker också att ljuden ändras ifall jag biter ihop hårt. För 2 månader sedan var det också väldigt stressigt och oron stark över om jag skulle få nytt jobb eller inte. Stress och oro är ju inte direkt bra i tinnitussammanhang har jag får lära mig i efterhand. Det är min historia..., Själv då?

Jag fick de på en fest för 6mån sedan, de vänstra örat har tt (tv ljud) men ibland kan ja höra lite brus på de högra när ja ska sova. Ja ska testa laser i September hos Zazzio, under tiden käkar ja Bio-Biloba och TONE. Jag har normal hörsel. Tar du något under tiden?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback