2010-06-01, 15:24
Medlem
Jag är kvinna/tjej på 19, 168 cm/66-68 kg vilket medför ett BMI på ca 24, vilket i mina öron klingar som en rätt hög vikt. Något kg till och jag skulle räknas som överviktig. Själv tycker jag inte alls att jag är tjock, men efter att räknat ut BMI, blir jag osäker på hur min självbild är egentligen...

Har alltid varit intresserad av träning, vilket under en period gick lite över styr (träningsnarkomani) och då vägde jag 60 kg och hade ett bodyfat på ca 14-15% (uppmätt via röntgen)

Kan det vara så att jag i själva verket är rätt fet, men att jag pga att jag tidigare varit smal fortfarande tror mig vara det!? Min pojkvän tjatar lite skämtsamt på mig om att jag borde tänka på vad jag stoppar i mig, samtidigt som han i andra lägen, då jag ifrågasätter säger att jag inte är tjock... ?

Ser mig fortfarande som i god form (har samma muskelmassa som tidigare, men några kg plus, som sagt), visst, kanske inte vad man skulle kalla "fit", men har shysst muskelmassa och kondition... tar nästan lika mycket som min medel-vältränade pojkvän i styrka och jag pallar springa en mil på under en timme utan problem.

Är jag fet, eller är det bara alla sjuka ideal som brainfuckar mig? Tror ni min pojkvän tycker jag är tjock, eller vad menar han?

Och ja, detta är en bekräftelsetråd...
Citera
2010-06-01, 15:26
Medlem
_Samuelsson_s avatar
Lägg upp en bild på kroppen så kan vi bedöma

Men du har nog ingen dålig självbild ska du se.
Citera
2010-06-01, 15:31
Medlem
Enzymes avatar
BMI är skit!

Mät BF igen har du fortfarande 14-15% så är ju viktökningen muskler.
Citera
2010-06-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
BMI är skit!

Mät BF igen har du fortfarande 14-15% så är ju viktökningen muskler.

har nog samma muskelmassa, men lagt på mig i fett... men tjock? jag ser väl ut som kvinnor gör mest... dock börjar jag tvivla när jag ligger på gränsen till övervikt bmi-mässigt...

någon som vet vad en kvinna bör ligga på för bf?
Citera
2010-06-01, 16:11
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notorisk
har nog samma muskelmassa, men lagt på mig i fett... men tjock? jag ser väl ut som kvinnor gör mest... dock börjar jag tvivla när jag ligger på gränsen till övervikt bmi-mässigt...

någon som vet vad en kvinna bör ligga på för bf?

Normalt för en kvinna är 20-30%. Övervikt är över 33%.
Citera
2010-06-01, 17:27
Medlem
Silverturks avatar
Om du inte vill lägga upp en bild på dig själv, så hitta en bild på en annan kvinna som du tycker dig likna i kroppsform. Just nu kan vi inte göra någon bedömning över huvud taget.

Gällande BMI är det verkligen inget man bör gå efter för att bestämma om man är (ohälsosamt) tjock eller smal.
Citera
2010-06-01, 17:28
Medlem
Här kommer en bild... kass kvalité osv osv, men iaf något att gå efter.

http://konvictdesign.free.fr/upload/files/1275405897.jpg
Citera
2010-06-01, 17:31
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notorisk
Här kommer en bild... kass kvalité osv osv, men iaf något att gå efter.

http://konvictdesign.free.fr/upload/files/1275405897.jpg

Inget fel alls på den kroppen, riktigt snygg faktiskt!
Citera
2010-06-01, 17:38
Medlem
Silverturks avatar
Jag tycker verkligen inte du ser tjock ut!
Citera
2010-06-01, 17:39
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Ser snyggt ut.
Citera
2010-06-01, 17:41
Medlem
Thomaspunkts avatar
Bmi säger dig inget om du tränar (eller har tränat). Men för att ge dig bekräftelse så kan jag säga att du inte är fet eller ens nära överviktigt.
Citera
2010-06-01, 17:44
Medlem
inte för att det egentligen spelar någon roll, har väl hängt lite för mycket på flashback och läst att tjocka brudar är något av det mest avtändande... undrar då vart man drar gränsen för tjock då... många tjejer som väger lika mycket som mig klagar ¨på att de är för tjocka...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in