Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Det jag har märkt är att folk kan tramsa bort trådar så in i helvete och skapa trådar om samma saker in i evinnerlighet innan de blir avstängda eller varnade, medan skötsamma användare bara kan göra ett snedsteg och få en varning direkt.
Känns ju jävligt konstigt?
Håller med Urgrund till punkt och pricka här för det är precis så här det har utvecklats p.g.a bristen på dedikerade och insatta mods.
Ungefär så här är det ja. Det
MÅSTE till seriösa och engagerade mods omgående i denna.
Forumen där är mer eller mindre helt förstörda som det är nu, ingen struktur alls längre och bara trams, felpostade idiotiska inlägg, i princip ingen gör en sökning ens längre på det ämne det berör, listan kan göras hur lång som helst. som du säger så inte ens några konsekvenser får dessa postare längre, knappt ens när de så gott som skriver helt öppet att de söker mailkran etc.
Har själv blivit bannad för mycket för något år sedan tillbaks för en sak som numera endast resulterar i en tillsägelse på sin höjd om det ens, oftast bara en P-korgning men oftast med en låsning eller PK´ande som straff nuförtiden, men nu är det en ren jävla lekstuga för kidsen och de får knappt en tillsägelse ens. Hade det inte varit för jag själv är så intresserad av att se de seriösa skribenterna (som f.ö.) har flytt fältet de flesta av dem av förståeliga skäl när det har blivit som det blivit.
Det måste till en förändring omgående här annars kommer det bara att sluta med att forumen ockuperas av p12-p14 folk som inte bidrar med ett skit och utan att det får några konsekvenser knappt för dessa användare längre.
Har förstått att det kommit in en del gamla mods som har sina specialiteter i helt andra områden och det respekterar jag och förstår att de gör så gott de kan för att hjälpa till.
Men eftersom detta inte är deras huvudsakliga områden så blir det tyvärr långt ifrån bra ändå.
Det postas fortfarande bara skit om och om igen, och i helt fel trådar, inte ens tar de sig tid att kolla om lämplig tråd redan finns att posta i, utan helt sonika gör en helt ny tråd istället vilket bara gör att det svämmas över ännu mer med samma och irrelevanta frågor i tråd efter tråd.
Börjar bli måttligt trött på att behöva rapportera dessa trådar så gott som dagligen för det ska uppmärksammas då det är en ren pest för forumet/en i sin helhet.
100% dedikerade mods såsom
Psychopatic och Himmler! som har/hade koll, de skötte forumet ypperligt men det är väl bara önsketänkande att vi får in några sådana igen så det är väl bara att acceptera att det kommer fortsätta förfalla i samma takt tråkigt nog.
Än en gång inget påhopp på de som varit vänliga nog att hoppa in för att det inte ska förfalla helt men något måste onekligen göras om det inte ska förpassas till arkivet och stängas ner helt vilket var nära om inte dessa hoppat in och gör så gott de kan.
Mitt tips är i alla fall att vi gemensamt fortsätter rapportera så mycket som möjligt för att underlätta för dessa (vilket de uppskattar) för att åtminstone försöka få en någorlunda struktur igen trots att det känns lite som ett smått hopplöst arbete.
EDIT: Nu pratar jag mest om Bensodiazepindelen där jag är en frekvent besökare men dessa problem föregår ju säkert tillika i de andra avdelningarna också. Kan inte svara på det då det inte är några delar jag besöker av olika skäl.
EDIT: Tack till admin4 och modsen i Outlaw.