2010-06-01, 12:39
Medlem
Nauthizs avatar
Det finns mängder med trådar som tar upp exakt samma saker,
det finns trådar som säger emot varandra och samma fördömda frågor ställs om och om igen.
De vettiga och intressanta frågorna drunknar i ett hav av elände, dessutom
så hittar man inte det man letar efter utan att behöva läsa sidvis
med flummiga inlägg skrivet av pårökta gymnasieelever.

Detta gör att fler nya ämnen som berör samma saker dyker upp och där har vi drogforats onda cirkel.
Jag tror inte att jag är ensam att drogforat behöver en rejäl genomgång och ny struktur.
Citera
2010-06-02, 10:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Feedback -► Flashback

// Mod
Citera
2010-06-02, 11:39
Bannlyst
Kan bara hålla med, mycket av ens fördomar mot knarkare bekräftas dagligen genom drogforumet här. Har dock lessnat och har numera stängt forumsdelen helt.
Citera
2010-06-02, 11:40
Bannlyst
Ge exempel på cirkustrådar!
Citera
2010-06-02, 13:33
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakoniwa
Ge exempel på cirkustrådar!
Tada!
Citera
2010-12-17, 08:56
Medlem
TireFires avatar
Jag känner också att detta börjar spåra ur ordentligt och har gjort så ända sedan Himmler! och Psychopatic lämnade vilket för min del, särskilt bensodiazepindelen. Som tidigare talare sagt så spammas forumet mer eller mindre nu med nya trådstarter som dyker upp som svampar med helt onödiga inlägg/trådstarter:

authiz summerar det väldigt bra:

Citat:
Det finns mängder med trådar som tar upp exakt samma saker,
det finns trådar som säger emot varandra och samma fördömda frågor ställs om och om igen.
De vettiga och intressanta frågorna drunknar i ett hav av elände, dessutom
så hittar man inte det man letar efter utan att behöva läsa sidvis
med flummiga inlägg skrivet av pårökta gymnasieelever.

Detta gör att fler nya ämnen som berör samma saker dyker upp och där har vi drogforats onda cirkel.
Jag tror inte att jag är ensam att drogforat behöver en rejäl genomgång och ny struktur.

Det är precis så här det är nu och det förstör totalt i mitt tycke hela avdelningen.

Min högsta önskan vore att Himmler! och Psychopatic bestämde sig för att återkomma, då var det minsann riktigt ordning och reda. Väldigt aktiva båda två och kompetenta som vet vad de pratade om och framförallt höll ordentlig ordning!
Förstår att bristen på mods där, och även en del i hela forumet i övrigt, har gjort som det har blivit även om jag nu ser att fler och fler mods har börjar dyka upp på senaste.

Tyvärr så är det i helt andra kategorier än just drogforumet.

Jag var en väldigt frekvent användare av just benso och övriga droger-forumet men som det ser ut och är nu så är det en jävla pina att gång på gång se trådstarter som väldigt enkelt hade kunnat tas i de befintliga trådarna om respektive substans när det är så triviala frågor som ställs, antingen i helt fel tråd eller som allt för oftast där TS väljer att starta en egen tråd om något som som sagt lika bra kunnat ställas i en av de befintliga.

Tycker detta är tråkigt som fan med denna röra och ostruktur och jag gör vad jag kan för att rapportera dessa men det känns lite som ett hopplöst arbete.

Detta är inte på något sätt ett påhopp på den/de befintliga moderatorer som finns där nu som mer eller mindre bara är inhoppare med sin "expertis" på andra delar av forumen, och det är ju bra att de ställt upp på det i och för sig, men jag vill verkligen att det börjar ske en ordentlig städning och ordning på detta så fort som möjligt för precis som personen jag qoutade så översvämmas forumet med förmodade p12 or och även andra som inte tänker längre än att helt sonika bara starta en tråd rakt upp och ner som, än en gång, det finns ett tillräckligt antal av i form av t.ex "fanclubtrådar" där dessa lika bra kunnat ställas och som de egentligen är till för just för att det inte ska dyka upp femtioelva trådar om dagen som mest retar upp och med risk bör att bli tjatig, SKA eller BÖR tas i de redan befintliga trådarna.

Hoppas verkligen Himmler! och Psychopatic bestämmer sig för att någon gång återvända till oss.

Så är min åsikt och jag vet vi är fler om just detta, så frågan är väl: Vad ska göras/vad KAN göras?
För något måste ske anser jag i alla fall.
Senast redigerad av TireFire 2010-12-17 kl. 09:00.
Citera
2010-12-18, 08:16
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Hoppas verkligen Himmler! och Psychopatic bestämmer sig för att någon gång återvända till oss.

Det vore fint det.

Må väl
GaiN
Citera
2010-12-28, 12:39
Medlem
TireFires avatar
Drar till en liten fyllebump så denna tråd ej glöms bort helt. Idag har jag återigen rapporterat säkert minst 10 trådar igen bara i bensoavdelningen på trådar som helt sonika bara spottas ut utan en tanke på att göra en sökning eller eller ens ägna 5 sekunder på att kolla om en liknande eller passande tråd finns. Som det i 9 fall av 10 gör. All respekt åt BoISaren som åtog sig att åtminstone försöka moderera så gott han kan så inte hela skiten ska förpassas åt arkivet trots att det inte är hans område alls. Men sen är han ju skåning (vad jag vet) och det vet vi ju alla att det är ordning med det folket!

I rasande fart? så tillsätts nu nya mods över så gott som hela forumet men i drogavdelninganarna lyser de ännu med sin frånvaro, de brinnande, intresserade och framförallt kompetenta, seriösa mods som behövs där.

Så, vad händer frågar jag ledningen bl.a. Är intresset så pass lågt att det inte ens går att få in erfarna, kompetenta mods dit någonsin igen eller ska det bara fortsätta förfalla i den takt det gör nu? Och gör det det, så är arkivering verkligen inte långt ifrån tråkigt nog för det är som sagt i trådstarten här en jävla cirkus för diverse patrask för att nämna ett ord för att beskriva vad som sker där.

SNÄLLA Himmler! & Psychopatic, kom tillbaks, bättre ordning med kompetenta moderatorer än så lär bli svårt att hitta igen. Dock så finns det ett antal av dessa bland våra användare i den/de forumsdelar men vad hände? Ruskigbuss startade en tråd för evigheter sedan i Övriga droger om vad som kan/bör/ska göras och uttryckte även en "poll" om användare som kunde varit tänkbara.

Men igen, vad hände? Ingenting. Varför? Ja, frågorna, och speciellt irriteringsfaktorerna är mången.
Tvivlar på att jag är ensam om att tycka det jag gör.

EDIT: Menade BoISaren
Senast redigerad av TireFire 2010-12-28 kl. 12:50.
Citera
2010-12-28, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Det vore fint det.

Må väl
GaiN
GaiN vill jag ha, han är den enda missbrukaren som kan styra moderatorknappen rätt under berusning.
Citera
2010-12-28, 16:01
Medlem
Det jag har märkt är att folk kan tramsa bort trådar så in i helvete och skapa trådar om samma saker in i evinnerlighet innan de blir avstängda eller varnade, medan skötsamma användare bara kan göra ett snedsteg och få en varning direkt.

Känns ju jävligt konstigt?
Citera
2011-01-18, 23:48
Medlem
TireFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Det jag har märkt är att folk kan tramsa bort trådar så in i helvete och skapa trådar om samma saker in i evinnerlighet innan de blir avstängda eller varnade, medan skötsamma användare bara kan göra ett snedsteg och få en varning direkt.

Känns ju jävligt konstigt?

Håller med Urgrund till punkt och pricka här för det är precis så här det har utvecklats p.g.a bristen på dedikerade och insatta mods.

Ungefär så här är det ja. Det MÅSTE till seriösa och engagerade mods omgående i denna.

Forumen där är mer eller mindre helt förstörda som det är nu, ingen struktur alls längre och bara trams, felpostade idiotiska inlägg, i princip ingen gör en sökning ens längre på det ämne det berör, listan kan göras hur lång som helst. som du säger så inte ens några konsekvenser får dessa postare längre, knappt ens när de så gott som skriver helt öppet att de söker mailkran etc.

Har själv blivit bannad för mycket för något år sedan tillbaks för en sak som numera endast resulterar i en tillsägelse på sin höjd om det ens, oftast bara en P-korgning men oftast med en låsning eller PK´ande som straff nuförtiden, men nu är det en ren jävla lekstuga för kidsen och de får knappt en tillsägelse ens. Hade det inte varit för jag själv är så intresserad av att se de seriösa skribenterna (som f.ö.) har flytt fältet de flesta av dem av förståeliga skäl när det har blivit som det blivit.

Det måste till en förändring omgående här annars kommer det bara att sluta med att forumen ockuperas av p12-p14 folk som inte bidrar med ett skit och utan att det får några konsekvenser knappt för dessa användare längre.

Har förstått att det kommit in en del gamla mods som har sina specialiteter i helt andra områden och det respekterar jag och förstår att de gör så gott de kan för att hjälpa till.

Men eftersom detta inte är deras huvudsakliga områden så blir det tyvärr långt ifrån bra ändå.
Det postas fortfarande bara skit om och om igen, och i helt fel trådar, inte ens tar de sig tid att kolla om lämplig tråd redan finns att posta i, utan helt sonika gör en helt ny tråd istället vilket bara gör att det svämmas över ännu mer med samma och irrelevanta frågor i tråd efter tråd.

Börjar bli måttligt trött på att behöva rapportera dessa trådar så gott som dagligen för det ska uppmärksammas då det är en ren pest för forumet/en i sin helhet.

100% dedikerade mods såsom Psychopatic och Himmler! som har/hade koll, de skötte forumet ypperligt men det är väl bara önsketänkande att vi får in några sådana igen så det är väl bara att acceptera att det kommer fortsätta förfalla i samma takt tråkigt nog.

Än en gång inget påhopp på de som varit vänliga nog att hoppa in för att det inte ska förfalla helt men något måste onekligen göras om det inte ska förpassas till arkivet och stängas ner helt vilket var nära om inte dessa hoppat in och gör så gott de kan.

Mitt tips är i alla fall att vi gemensamt fortsätter rapportera så mycket som möjligt för att underlätta för dessa (vilket de uppskattar) för att åtminstone försöka få en någorlunda struktur igen trots att det känns lite som ett smått hopplöst arbete.

EDIT: Nu pratar jag mest om Bensodiazepindelen där jag är en frekvent besökare men dessa problem föregår ju säkert tillika i de andra avdelningarna också. Kan inte svara på det då det inte är några delar jag besöker av olika skäl.

EDIT: Tack till admin4 och modsen i Outlaw.
Senast redigerad av TireFire 2011-01-18 kl. 23:58.
Citera
2011-05-19, 23:55
Medlem
TireFires avatar
Nu känner jag att jag måste vara en gnällfitta igen när det gäller Drogforumet, främst då Benso men även ÖD:

Asteniker gör ett fördjävla bra jobb och har gjort hela tiden. Men nu börjar det spåra ur igen och det är inte Astenikers fel. Han har sällskap där av en annan mod som varken är insatt i ämnet(ämnena) och dessutom i princip 90% inaktiv i det ämnet.

Asteniker behöver omgående en medhjälpare för det känns som han varken orkar, har lust eller något att ta hand om allt detta själv. Vilket jag fullkomligt förstår!

Jag vet att Asteniker gör allt han kan efter förmåga men det är (och fortsätter bara) bli en jävla röra med alla felplacerade trådar, folk söker inte ens, o.s.v.

Hela forumet(en) håller på att än en gång bli en jävla röra där tråd efter tråd upprepas, flyttas fel, flyttas/stängs inte alls, jag kan fortsätta i evigheter.

Jag RP´ar och RP´ar och för det mesta är Asteniker snabb med att rätta till, så gott han kan i alla fall (vilket slutar bra i de flesta fallen).

Men ändå fortsätter detta jävla dravel som jag redan nämnt.
Så, snälla, hitta en riktigt värdig, kunnig, trevlig kollega till Asteniker. Tänker inte snacka skit om andra mods men titta på modsen där och se vem som gör arbetet egentligen?

Han är en av de bästa mods där sen vi hade våra gurus Psychopatic och Himmler! Då jävlar var det ordning och reda, och följde inte folk detta så fick de minsann veta det ordentligt så det kändes.

Nu är det ett av de mest patetiska och tråkigaste forumen på denna sidan p.g.a användare som förpestar, medvetet eller inte, det var förr väldigt intressant att läsa och bra skribenter och det forum som jag, i alla fall, besöker för vettig och intressant information och vägledning i vissa fall.

Detta är nu mer eller mindre omöjligt då forumet verkar mest bestå av 12-åringar som undrar om de kan bli höga på mammas duschkräm för att generalisera, men fan inte långt ifrån.

Så vill FB ge undertecknad och många, många andra en tidig julklapp så snälla försök sök upp en till mod i både Bensos och ÖD omgående som, som sagt är erfaren, trevlig, kunnig och framförallt dedikerad istället för att bara vara ett namn där en person får göra allt slit och skitjobbet.

Jag kan bara föreställa mig Astenikers frustration emellanåt trots att denna människa verkar ha ett tålamod utom denna värld, så tror jag inte han är speciellt nöjd med denna situation.

Lite ventilering där från mig, ta det hur ni vill men jag tror knappast jag är ensam bland folket i dessa avdelningar om dessa åsikter.
Senast redigerad av TireFire 2011-05-20 kl. 00:14.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in