2010-06-01, 01:05
Medlem
Lieutenants avatar
Ja då var det dags att köpa ett nytt tangentbord pga att mitt gamla är så jävla värdelöst så det finns inte, använder för tillfället ett Sidewinder X6 men fick snabbt problem med det.

Valet står mellan ett Razer Lycosa eller ett Logitech G15, är det nån som har några erfarenheter med nåt utav dessa tangentborden?.

Det jag är ute efter är ett tangentbord som är slittåligt då jag flyttar på grejerna väldigt ofta och ibland råkar spilla diverse drycker över det ibland, Lätt att göra rent och det måste vara självupplyst.

Vilket tangentbord hade du valt och varför valde du just det och inte det andra?.
Citera
2010-06-01, 02:10
Medlem
DeaDeaDeas avatar
Jag kör med ett Razer Lycosa! Tycker det är välldigt skönt och bra tangentbord!

Edit: Tycker dock inte det är lätt att göra rent!
Citera
2010-06-01, 02:15
Medlem
Thu.s avatar
Kan starkt rekommendera G-15. Mitt nuvarande är tre år gammalt och väldigt slitstarkt, den enda irritationen jag någonsin kännt är att tangenterna är något större än på vanliga tangentbord, men det vänjer man sig vid efter första veckan.

Har iofs inte prövat Razer Lycosa, men kan ändå säga att du inte borde bli missnöjd med ett G-15.
Citera
2010-06-01, 02:15
Medlem
Trollols avatar
Razer Lycosa är inte speciellt tåligt.. dock stör det inte mig då jag aldrig flyttar på grejerna. Är helnöjd med det annars! Det har funnits en del klagomål angående buggiga touchscreen-knappar och dålig kvalitét etc etc med Razers tangentbord, men det har jag som sagt aldrig märkt något av. Bara som en liten heads up

Tror G15 passar dina ändamål bättre.
Citera
2010-06-01, 02:21
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Jag har haft ett G15 i 2 år nu tror jag,
om inte mer. Näe 2 årish nånting.

Jag har flyttat massa gånger och det har legat i påsar o kastats runt och det fungerar fortfarande felfritt. Jag använder inte inte Gknapparna så mycket och de övriga finesserna använder jag inte heller så mycket,

men jag är dock förjääävla nöjd med det. Tål slitning och jag ser inga större tecken (förutom lite skit mellan knapparna osv) på användning trots att jag säkerligen snittar 6 timmar konstant användande varje dag.
Citera
2010-06-01, 20:56
Medlem
Lieutenants avatar
Ser ut som det får bli ett G15.

Men jag hittar inget med det blåa lyset utan bara det som rött, tillverkas inte det andra längre?.
Citera
2010-06-02, 10:43
Medlem
Farbror Fazers avatar
Om du hittar ett G11 som är billigare så kan du lika gärna ta det istället för G15 då det är nästan samma sak. Har haft mitt i över 2 år, dödat det en gång och sedan återuppväckt det
Citera
2010-07-20, 14:58
Medlem
G15 är ett utmärkt val. Skulle mitt på något sätt gå sönder skulle jag köpa samma keyboard igen.
Citera
2010-07-20, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Ser ut som det får bli ett G15.

Men jag hittar inget med det blåa lyset utan bara det som rött, tillverkas inte det andra längre?.

Det med blå ljus är version 1 och med rött version 2.
Tror inte 1an tillverkas längre.
Finns massa på ebay till bra priser ibland.

G11 har ingen display så det är inte riktigt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in