Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-31, 17:59
Medlem
Hej

För någon dag sedan slutade webcamen på min Acer 5520G att fungera. I samband med detta så började "den här datorn-mappen" ladda jävligt segt, samt att blandannat DVD-läsaren Winrar, paint osv tar längre tid. Jag läste på något forum att det kunde ha att göra med "Windows image acquisition att göra, så jag testade att stoppa den tjänsten men det verkade inte hjälpa för min del. Dock så verkar det ha något med det att göra kanske? I och med att både den här datorn laddar segt, samt att webkameran och dvd-läsaren (som man finner i den här datorn) inte fungerar alltid.

Nu till det roliga, när jag kollade bios, låg dvd-läsaren före HDD, så jag ändrade detta, och wips så fungerade allt, MEN, sen kom felet tillbaka, FAST att HDD ligger före..

Vad jag har förstått så kan det ha att göra med att olika processor inte kan samarbeta med varandra (?).

Någon som har varit med om något liknande?
Citera
2010-05-31, 18:46
Medlem
Nothing Specials avatar
Snabb tanke, det här med att DVD hamnar före HDD i bios automatiskt, kanske kan ha att göra med att interna batteriet är slut? Så att bios återställer sig.

Bara en snabb tanke alltså…
Citera
2010-05-31, 20:21
Medlem
Intressant tanke, datorn är bara lite över 1 år gammal, men ja, det är väl inte omöjligt.
http://img203.imageshack.us/i/92802486.jpg
Citera
2010-06-01, 16:16
Medlem
Kan nu tillägga att internetstickan (mobilt bredband) inte kan hittas längre - och internet fungerar således inte längre. Datorn dog även av sig själv en gång. Hur vet man om det kan vara batteriet?

Ska jag behöva formatera?

Är XP pro 32bit
Citera
2010-06-01, 21:00
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Mer detaljerade specifikationer kan hjälpa. Min gamla Athlon XP processor (5 år gammal) får datorn att bete sig allmänt mystiskt när den överhettar, den dör alltså inte helt. kanske överhettar även din dator? mer troligt är det bara Windows som har snubblat. Jag gillar att föreslå ett test med Linux körandes från ett USB minne för att utesluta hårdvarufel. (Googla Linux Mint samt UNetbootin)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in