2010-06-02, 13:37
Medlem
Montbarss avatar
Här visar Kaplan sin humänitära sida. När det gäller att hjälpa muslimer - som styrs av den extremistiska organisationen Hamas. Tidigare i år, när riksdagen där Kaplans parti röstade för att erkänna folkmordet på armenier och andra östkristna - ett av historiens mest omfattande och väldokumenterade folkmord var humanismen frånvarande hos Kaplan. Han gjorde inte som sitt parti utan han valde att inte rösta och i intervju så hävdade han att han inte ansåg turkarnas folkmord på armenier inte vara något folkmord. I islamisten Kaplans värld är det självklart skillnad på folk och folk dvs muslimer och icke-muslimer. Vi kommer nog aldrig få se Kaplan demonstrera eller uttrycka sympati för de kristna i Sudan eller hinduerna i Bangladesh.

Jag stödjer inte Israels agerande i många fall agerade staten Israel som en skurkstat, de provokationer som landet utsätts för berättigar inte det övervåld som de utsätter civila palestinaaraber för. Men det finns även andra stater som tillgiper övervåld och ockuperar andra folks territorier. Jag tänker på Kaplans hemland Turkiet. Jag undrar om han hade satt sig på båtar med förnödenheter för att undsätta de förtryckta kurderna i Turkiet? Knappast, turken Mehmet Kaplan skulle aldrig gå emot sitt hemlands Turkiets intressen.

När det gäller Kaplan har Miljöpartiet sett till att ta in en islamist om än i lightvarianten till riksdagen och som går den turkiska statens ärenden i Sverige.

Jag är förvånad över att Kaplans kollega Yvonne Ruwaida inte var närvarande. Frågan borde ligga henne närmare än Kaplan då hon är palestina-arab.
Citera
2010-06-02, 14:22
Medlem
Ryghs avatar
Chatta med honom på Aftonbladet
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7231858.ab
Citera
2010-06-02, 18:35
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montbars
Här visar Kaplan sin humänitära sida. När det gäller att hjälpa muslimer - som styrs av den extremistiska organisationen Hamas. Tidigare i år, när riksdagen där Kaplans parti röstade för att erkänna folkmordet på armenier och andra östkristna - ett av historiens mest omfattande och väldokumenterade folkmord var humanismen frånvarande hos Kaplan. Han gjorde inte som sitt parti utan han valde att inte rösta och i intervju så hävdade han att han inte ansåg turkarnas folkmord på armenier inte vara något folkmord. I islamisten Kaplans värld är det självklart skillnad på folk och folk dvs muslimer och icke-muslimer. Vi kommer nog aldrig få se Kaplan demonstrera eller uttrycka sympati för de kristna i Sudan eller hinduerna i Bangladesh.

Jag stödjer inte Israels agerande i många fall agerade staten Israel som en skurkstat, de provokationer som landet utsätts för berättigar inte det övervåld som de utsätter civila palestinaaraber för. Men det finns även andra stater som tillgiper övervåld och ockuperar andra folks territorier. Jag tänker på Kaplans hemland Turkiet. Jag undrar om han hade satt sig på båtar med förnödenheter för att undsätta de förtryckta kurderna i Turkiet? Knappast, turken Mehmet Kaplan skulle aldrig gå emot sitt hemlands Turkiets intressen.

När det gäller Kaplan har Miljöpartiet sett till att ta in en islamist om än i lightvarianten till riksdagen och som går den turkiska statens ärenden i Sverige.

Jag är förvånad över att Kaplans kollega Yvonne Ruwaida inte var närvarande. Frågan borde ligga henne närmare än Kaplan då hon är palestina-arab.
Båtarna kan inte ta hur tung last som helst.....
Citera
2010-06-02, 22:43
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Båtarna kan inte ta hur tung last som helst.....

Nää riktigt, men varför satte de inte blysänken på Kaplan och skickade honom över relingen? Man dumpar alltid det minst värdefulla överbord först.
Citera
2010-06-02, 23:12
Medlem
Red Machines avatar
Kaplan är en av få politiker som jag verkligen beundrar. Att ni sedan försöker förlöjliga honom på de grunder att han i SUM gör det bara ännu lökigare. Ship to gaza är inte en semesterresa vilket blev väldigt tydligt. Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamöterna som tog debatten mot FRA och för integriteten.

Skulle vilja se den Sverigedemokrat som hade samma ballar som Kaplan. Men sedan är det ju känt att ni är fega ryggdunkare som gömmer sig bakom varandra.
Citera
2010-06-03, 01:30
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nää riktigt, men varför satte de inte blysänken på Kaplan och skickade honom över relingen? Man dumpar alltid det minst värdefulla överbord först.

Det är inte försent. Fram med cementhinken bara så kan vi ordna en ståplats i Nybroviken.
Citera
2010-06-03, 01:33
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red Machine
Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamöterna som tog debatten mot FRA och för integriteten.

Kaplan och alla hans verksamhet betalas helt av skattebetalarna. Eller menar du att han har ett hederligt jobb, i ett privat företag, vid sidan om politiken?
Citera
2010-06-03, 01:36
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa.
De arbetsuppgifter han åtar sig som inte ligger inom ramen för riksdagsarbetet ska räknas som utebliven arbetstid. En riksdagsledamot ska vara tillgänglig under dygnets alla timmar, vilket inte Kaplan var.
Hur många med 'vanliga' jobb tror du skulle kunna göra det Kaplan gjorde och samtidigt få full ersättning från sitt jobb?
Citera
2010-06-03, 02:32
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Kaplan och alla hans verksamhet betalas helt av skattebetalarna. Eller menar du att han har ett hederligt jobb, i ett privat företag, vid sidan om politiken?

Menar du att Ship to gaza är skattefinansierat. Angående hans lön vet väl inte du om han tagit ut tjänstledigt alternativt semester. Men vad skall vi dra gränsen för politiker och deras löner? Skall vi göra avdrag på en riksdagsledmots lön så fort han/hon inte sitter i plenisalen? Jävla hårklyveri från din sida naturligtvis och vad vinner du på det? Du gör dig själv till åtlöje.
Citera
2010-06-03, 08:13
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Menar du att Ship to gaza är skattefinansierat. Angående hans lön vet väl inte du om han tagit ut tjänstledigt alternativt semester. Men vad skall vi dra gränsen för politiker och deras löner? Skall vi göra avdrag på en riksdagsledmots lön så fort han/hon inte sitter i plenisalen? Jävla hårklyveri från din sida naturligtvis och vad vinner du på det? Du gör dig själv till åtlöje.

Helt klart är ju att Mehmets resa med Ship to Gaza-konvojen inte ingår i hans sysslor som riksdagsledarmot och om han inte tagit semester eller tjänstledigt så är det en redig skandal.
Citera
2010-06-03, 13:15
Medlem
Montbarss avatar
Citat:
Kaplan är en av få politiker som jag verkligen beundrar. Att ni sedan försöker förlöjliga honom på de grunder att han i SUM gör det bara ännu lökigare. Ship to gaza är inte en semesterresa vilket blev väldigt tydligt. Du som skattebetalare betalar inte heller Kaplans resa. Mehmet Kaplan var dessutom en av de ledande riksdagsledamöterna som tog debatten mot FRA och för integriteten.

Jag kan tänka mig att han var emot FRA då ett av lagens syften är att lättare övervaka exmtrema islamister. Något jag kan tänka mig att Kaplan har invändningar emot.

Jag som skattebetalare står för Kaplans generöst tilltagna lön.

Citat:
Skulle vilja se den Sverigedemokrat som hade samma ballar som Kaplan. Men sedan är det ju känt att ni är fega ryggdunkare som gömmer sig bakom varandra.

Politiskt aktiva Sverigedemokrater utsätts regelbundet för hot, skadegörelse och misshandel samt andra trakasserier iform av yrkesförbud och förstörda karriärer etc. Jag tror knappast att Kaplan hade engagerat sig politiskt om detta hade varit hans vardag.

Vad var det som var tufft med att åka båten? Att få äta isrealiska skorpor en dag? Han blev inte utsatt för misshandel eller annan from av hårdhänt behandling.
Citera
2010-06-04, 13:44
Medlem
unsungs avatar
Jag fick svar på ett mail till Miljöpartiet:

Citat:
Citat:
Hej unsung,
här kommer ett lite utförligare svar på din fråga:

Mehmet Kaplan hade inför sin resa informerat gruppledare om sin planerade
frånvaro. Han hade fått frånvaron godkänd och därmed också kvittats
ut från de voteringar som fanns inplanerade. Han hade också sett till
så att han hade en ersättare för de inplanerade mötena i
Justitieutskottet.

I uppdraget som riksdagsledamot ingår att bilda opinion i viktiga
samhällsfrågor. Som ersättare i utrikesutskottet och EU-nämnden ligger
det inom ramen för Mehmets uppdrag att uppmärksamma viktiga
internationella frågor som vi i partiet jobbar med.

Att resa med Ship to Gaza har varit ett bra sätt att inom ramen för
riksdagsuppdraget uppmärksamma Israels olagliga blockad av befolkningen i
Gaza. Han har därför inte varit ledig från sitt uppdrag som
riksdagsledamot. Resekostnaderna står Miljöpartiets riksdagsgrupp för.

Mehmet har inte begått något brott utan utsatts för kidnappning av
Israel på internationellt vatten. Han har Miljöpartiets fulla stöd i
sitt agerande.

// xxxx xxxxxxxx Miljöpartiet de Gröna

Han hade alltså varken semester eller tjänstledigt däremot så stod Miljöpartiet för kostnader förknippade med resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in