2010-05-31, 17:18
Medlem
Brookuss avatar
Ställer mig den frågan!

Mehmet Kaplan är vattenmelonernas egen islamist och kämpar för att få fram islams position i svenska samhället. Jihad-Kaplan är invald i SVERIGES riksdag sen valet -06 och vi skattebetalare betalar således hans uppehälle samt islamistiska tillvaro.

Han har en smickrande meritlista:
Han har tidigare varit bland annat presstalesman för Sveriges muslimska råd (2005–2006) och ordförande i Sveriges Unga Muslimer (SUM) (2000–2002) samt dess sekreterare (1996–2000).
Axplock av hans svenskfientliga arbete i riksdagen:
  • Rätt till pension för utvisade
  • Transpolitik (islamist som undertecknar detta.. jisses )
  • Stärkt arbete mot hatbrott

http://www.mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=178415

Nu till saken. Jihadkrigaren befinner sig på ett av skeppen som skulle till Gaza.

Bland svenskarna ombord finns Miljöpartisten Mehmet Kaplan samt författaren Henning Mankell.

Kaplan skrev tidigt på måndagsmorgonen på sitt Twitterkonto "Vi befinner oss ombord det svensk-grekiska skeppet ca 80 mil ute i internationellt vatten. israeliska armén har bordat ett av lastfartygen".
http://www.nwt.se/article716148.ece

Undrar själv vad muhammedanen gör där nere och i egenskap av vad.

Kaplan där på semester?
Kaplan där och representerar Sverige i egenskap av riksdagsledamot?
Kaplan representerar vattenmelonerna?

Diskutera och upplys tack...
Citera
2010-05-31, 17:33
Medlem
UAAs avatar
Jag har på den senaste tiden träffat en hel del politiker från 2 partier. Ett från varje block. Slappare lönelyftare får man leta efter.
Jag tänker förutsätta att denna Mehmet är på en av svenskar betald semester tills han uttalar sig om annat.
Citera
2010-05-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Ställer mig den frågan!

Mehmet Kaplan är vattenmelonernas egen islamist och kämpar för att få fram islams position i svenska samhället. Jihad-Kaplan är invald i SVERIGES riksdag sen valet -06 och vi skattebetalare betalar således hans uppehälle samt islamistiska tillvaro.

Han har en smickrande meritlista:
Han har tidigare varit bland annat presstalesman för Sveriges muslimska råd (2005–2006) och ordförande i Sveriges Unga Muslimer (SUM) (2000–2002) samt dess sekreterare (1996–2000).

http://www.mp.se/templates/Mct_177.aspx?number=178415

Nu till saken. Jihadkrigaren befinner sig på ett av skeppen som skulle till Gaza.

Bland svenskarna ombord finns Miljöpartisten Mehmet Kaplan samt författaren Henning Mankell.

Kaplan skrev tidigt på måndagsmorgonen på sitt Twitterkonto "Vi befinner oss ombord det svensk-grekiska skeppet ca 80 mil ute i internationellt vatten. israeliska armén har bordat ett av lastfartygen".
http://www.nwt.se/article716148.ece

Undrar själv vad muhammedanen gör där nere och i egenskap av vad.

Kaplan där på semester?
Kaplan där och representerar Sverige i egenskap av riksdagsledamot?
Kaplan representerar vattenmelonerna?

Diskutera och upplys tack...

Hoppas verkligen inte skattebetalarna bekostat resan och aktionen.

Intressant att han var ordförande för "Sveriges Unga Muslimer" i början av seklet... Vad är definitionen på ung bland jihaditer? 35 år? 40? 45? Han är ju gissningsvis av bilderna (knubbig, stort skägg, flintis) minst 45 år idag...

Sjukt att miljöpartiet vill att utvisade ska ha rätt till pension från svenska skattebetalare. Klart som korvspad de inte ska ha! Varken de som jobbat i Sverige och åkt ut p g a brott eller de som bara varit här och vänt som asylsökanden vill jag ge pension.

Däremot är det väl bra att hatbrotten motarbetas så länge det inte tar resurser från övriga viktiga polisfrågor såsom organiserad brottslighet, våldtäkter, överfallsmisshandel, mord osv.

Höstens val blir viktigt: Vill vi ha Anders Borg kvar att sköta Sveriges ekonomi eller ska jihadkrigare som Kaplan, företrädare för ett parti som vill ha öppna gränser, styra Sverige ihop med Måna Sahlin, Nadhine Pekgyl, Ibrahim Baylan och kommunisten Kim Jong Ohly.
Citera
2010-05-31, 18:15
Bannlyst
Henning Mankell var väl den som fick sossarna att sponsra Mugabe så att han fick makten,

Han är tydligen ute på ännu ett genidrag, stödja Hamas. Gaza tillhörde Egypten innan INTE palestina.

Notera att vänstern inte vill återuppbygga flickskolor i tex Pakistan. Man ger araberna och då männen
ännu mera pengar och stöd. "palestinierna" är det folk som i särklass får mest bidrag i hela världen. De har fått mer än Marshallhjälpen som byggde upp Europa efter andra världskriget. De har lidandet som affärside.

Palestinier är en stulen identitet, det handlar om araber.
Citera
2010-05-31, 22:03
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyhr
Hoppas verkligen inte skattebetalarna bekostat resan och aktionen.

Skattebetalarna bekostar allt Mehmet Kaplan gör. Han har inget jobb.
Citera
2010-06-01, 00:34
Medlem
hoppas Israel tog hand om denne Kaplan.
Citera
2010-06-02, 00:14
Medlem
"Enligt Kaplan sköt de israeliska soldaterna gummikulor och använde elpistoler mot aktivisterna efter att de bordat fartyget". (Expressen)

Det var väl tur att de använde fjantammunition? Jag tror inte en jihadist står högt i kurs hos Israelerna.

"Det var varmt i cellen, och när de bad om vatten uppmanades de att dricka kranvattnet som var varmt. De har fortfarande inte fått tillbaka sina telefoner, väskor och plånböcker". (Expressen)

-Fy fan vad hemskt
Citera
2010-06-02, 01:09
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus

Känner mig väldigt hotad av att vi i Sverige får mindre utrymme för hatbrott, något som jag värderar högt i vårt samhälle.

Bortsett från det har jag spontant inte mycket till övers för Kaplan. Vad har karln uträttat egentligen?
Citera
2010-06-02, 01:23
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
Känner mig väldigt hotad av att vi i Sverige får mindre utrymme för hatbrott, något som jag värderar högt i vårt samhälle.
Nu vet jag inte riktigt var du står men tycker du t.ex att lagen om HMF är bra?
Citera
2010-06-02, 01:37
Medlem
Columbias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Nu vet jag inte riktigt var du står men tycker du t.ex att lagen om HMF är bra?

Inlägget var inte allvarligt menat.

Känner inte till hur lagen om HMF ser ut.

Som integrationspolitisk talesman för MP, tror jag att han ligger nära integrationsministerposten om de rödgröna får makten. Något säger mig att det vore förödande för svensk integrationspolitik.
Citera
2010-06-02, 01:41
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Känner inte till hur lagen om HMF ser ut.
Då kan jag upplysa dig om att den ser förjävlig ut

Citat:
Som integrationspolitisk talesman för MP, tror jag att han ligger nära integrationsministerposten om de rödgröna får makten. Något säger mig att det vore förödande för svensk integrationspolitik.
10 kulhål i magen istället för 8.
Citera
2010-06-02, 10:20
Medlem
najass avatar
OT raderat. Tråden handlar om kaplan och inte om Israel-Hamas

/mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera