2010-05-31, 15:11
Medlem
BlackBookss avatar
När blev den delen osynlig för utloggade?
Citera
2010-05-31, 15:38
Medlem
JagSkrevs avatar
Men va dåligt! Varför har den delen blivit gömd?
Citera
2010-05-31, 17:06
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
När blev den delen osynlig för utloggade?

Det ändrades idag. I korthet så handlar det om att vi ser över regelverket.

Nyligen så tillkom följande text i reglerna; "Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer."

Vår målsättning är att ha ett så fritt och öppet forum som möjligt, och vi tittar just nu på vart gränsen bör gå. Forumet är till för att värna om yttrandefriheten, inte att användas för att begränsa vissa människors yttrandefrihet.

Forumet "Länktips" har upprepade gånger använts för trakasserier. Vi tittar nu på vilka trådar som kan bli aktuella att låsa, och genom att bara göra forumet synligt för medlemmar, så kommer färre trådar att behöva låsas. Det blir högre till tak, även ifall inlägg som uppmanar till att man trakasserar någon enskild person fortfarande ska raderas.

admin
Citera
2010-05-31, 17:42
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det ändrades idag. I korthet så handlar det om att vi ser över regelverket.

Nyligen så tillkom följande text i reglerna; "Forumet ska inte heller användas för att starta eller bedriva trakasserier av icke offentliga personer."

Vår målsättning är att ha ett så fritt och öppet forum som möjligt, och vi tittar just nu på vart gränsen bör gå. Forumet är till för att värna om yttrandefriheten, inte att användas för att begränsa vissa människors yttrandefrihet.

Forumet "Länktips" har upprepade gånger använts för trakasserier. Vi tittar nu på vilka trådar som kan bli aktuella att låsa, och genom att bara göra forumet synligt för medlemmar, så kommer färre trådar att behöva låsas. Det blir högre till tak, även ifall inlägg som uppmanar till att man trakasserar någon enskild person fortfarande ska raderas.

admin

Det som jag finner oklart är vem som skall ses som en offentlig och icke offentlig person. Per definition så skulle trådar som Skogsturken bli låsta, då någon utan skogsturkens medvetande filmat händelsen och lagt upp det.

Personligen så känner jag en viss oro i dessa förändringar. Det känns som att forumet blir mer och mer rumsrent, och förlorar således på det i längden. Visst, håller med om att vi inte skall trakassera personer. Men var går gränsen?

Tack på förhand.
Citera
2010-05-31, 20:51
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det som jag finner oklart är vem som skall ses som en offentlig och icke offentlig person. Per definition så skulle trådar som Skogsturken bli låsta, då någon utan skogsturkens medvetande filmat händelsen och lagt upp det.

Personligen så känner jag en viss oro i dessa förändringar. Det känns som att forumet blir mer och mer rumsrent, och förlorar således på det i längden. Visst, håller med om att vi inte skall trakassera personer. Men var går gränsen?

Tack på förhand.

Håller med dig här.

Jag börjar väl bli gammal som tänker att det var bättre förr.

Ett av Flashbacks signum är väl att ordet är fritt?

Kanske Admin börjar bli gubbe på riktigt när testosteronhalten minskar? Män blir kvinnor ju äldre de blir.

Jaja, lite spontana tankar här, inget att hetsa upp sig för, men visst har forumet tagit sig ett (litet, men ändock) PK-steg.
Citera
2010-05-31, 22:33
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln

Tack på förhand.

Jag kommer att återkomma om detta.
Men genom att enbart göra Länktips tillgänglig för inloggade så kommer ämnena som man kan diskutera att bli betydligt flera.
Jag vet att det är flera som vill ha svar ang. detta, men jag tror att det är bättre att förklara gränsdragningarna när vi är klara med strukturen.
Exempelvis planerar jag att flytta flera trådar i Modell-forumet som inte handlar om modeller. Dessa skulle egentligen ha låsts, men istället kommer de att få leva kvar under Länktips.
Men jag återkommer om detta när vi är klara med strukturen, vilket blir senare under veckan.

admin
Citera
2010-06-01, 07:23
Medlem
epost72s avatar
Nog för att jag misstänkte att förändringen hade med den nya regeln att göra.
Jag kan ändå inte riktigt förstå resonemanget.
Genom att minska tillgången så kan man höja taket på diskussionerna.
Blir de kränkta mindre kränkta om det endast är medlemmar som läser det som skrivs?
Citera
2010-06-01, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nog för att jag misstänkte att förändringen hade med den nya regeln att göra.
Jag kan ändå inte riktigt förstå resonemanget.
Genom att minska tillgången så kan man höja taket på diskussionerna.
Blir de kränkta mindre kränkta om det endast är medlemmar som läser det som skrivs?

Givetvis inte. Jag tror att admin har blivit pålad i röven av någon jude som styr och ställer någonstans, därav den nya regeln.
Eller?

admin, förklara dig. Det hela är helt åt helvete retarderat.
Citera
2010-06-02, 01:19
Medlem
Citat:
Jag kommer att återkomma om detta.
Men genom att enbart göra Länktips tillgänglig för inloggade så kommer ämnena som man kan diskutera att bli betydligt flera.
Jag vet att det är flera som vill ha svar ang. detta, men jag tror att det är bättre att förklara gränsdragningarna när vi är klara med strukturen.
Exempelvis planerar jag att flytta flera trådar i Modell-forumet som inte handlar om modeller. Dessa skulle egentligen ha låsts, men istället kommer de att få leva kvar under Länktips.
Men jag återkommer om detta när vi är klara med strukturen, vilket blir senare under veckan.

admin

Men varför tog ni bort tråden om Flashback filmen från 1969, Var ju en del seriösa diskussioner om den och hur man skulle få tag på den. Men förstår att ni inte vill ha vissa länkar synliga för icke medlemmar då dem inte kan svenska kanske och inte förstår vad som sägs i tråden och missuppfattar det hela.
Citera
2010-06-02, 02:54
Medlem
Targenors avatar
Citat:

admin

Nu har visserligen regeln komit till efter trådarna skapats, men brukar inte Flashback radera trådar/inlägg som är regelbrott?
Citera
2010-06-02, 13:10
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Men varför tog ni bort tråden om Flashback filmen från 1969, Var ju en del seriösa diskussioner om den och hur man skulle få tag på den. Men förstår att ni inte vill ha vissa länkar synliga för icke medlemmar då dem inte kan svenska kanske och inte förstår vad som sägs i tråden och missuppfattar det hela.

Det handlade om något helt annat, det var en raidtråd där man ville skapa en felaktighet i imdb:s rankningssystem.
Citera
2010-06-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Det handlade om något helt annat, det var en raidtråd där man ville skapa en felaktighet i imdb:s rankningssystem.

Då borde "webomröstning med Flashback" också ryka då.
Det är väl också "raid" i sådana fall.

Hur blir det med den här tråden om "benjamin arg om rykten"?
Tycker att den mer och mer börjar likna rena mobbningstråden.
Det ska ut namn och facebook uppgifter om honom och allt.

Och alla dessa trådar med dessa stackars 12åringar som blir lurade.
Och Flashbackfolket måste stalka massa folk. Och det blir massa andra som blir drabbade.
Varför kan ni inte bara kasta iväg dom trådarna, och låta dom som vill stalka och raida folk skapa ett eget forum där dom kan visa hur proffsiga dom är.

Men det är väl inne på länktips/humorlänkar, att visa upp att man kan stalka.
Är det därför admin ska göra rummen till medlemmar bara, för att mobbning och stalking ska kunna bli okej i den delen?

Dock tycker jag det är så dumt att göra länktips bara till medlemmar.
Blir så arg när jag inte kan nå länktips eller humorlänkar.
Speciellt när jag inte vill logga in på andras datorer.
Men man får väl helt enkelt skapa ett konto för att kunna kolla i länktips och humorlänkar när man använder andras datorer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in