Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-05-31, 12:47
Bannlyst
För XP och Vista fanns ett program för att öka antalet öppna och halvöppna connections per sekund, kommer inte ihåg vad det heter. Laddar man ner mycket torrents som jag gör så går det knappt att surfa eftersom w7 har en inbyggd spärr för detta typ 20 pers sekund eller något. Trots att man har ledig bandbredd.

Finns det något program som fixar så att man kan höja detta?

tack
Citera
2010-05-31, 12:59
Medlem
PyR0s avatar
Mig veterligen finns det ingen sådan begränsning i Windows 7 sedan betareleasen, men om du fortfarande kör med den är det bara att googla windows 7 half open connections fix eller något.
Citera
2010-05-31, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Mig veterligen finns det ingen sådan begränsning i Windows 7 sedan betareleasen, men om du fortfarande kör med den är det bara att googla windows 7 half open connections fix eller något.

funkar inte den på w7 då?
Citera
2010-05-31, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0

Jodå, det finns det och den är 10 halvöppna per sekund.

Laddade ner:

http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/01/04/tcp-z-is-the-best-tcpip-half-open-connection-limited-patcher/sv/

Nu går det fortare både med nedladdning och surfning samtidigt.
Citera
2010-05-31, 23:33
Medlem
hasenfrasens avatar
Jag citerar Microsoft:

"By default, the half-open TCP connections limit is disabled in Windows Server 2008 with Service Pack 2 (SP2) and in Windows Vista with Service Pack 2 (SP2). This article describes how to impose the half-open TCP connections limit in Windows Server 2008 with SP2 and in Windows Vista with SP2. The limit is ten connections.

Note In Windows Server 2008 and in Windows Vista with Service Pack 1 (SP1), the system allows for a maximum of ten half-open TCP connections at any time."

Windows 7 RTM har aldrig haft någon gräns. Det är pga av den anledningen så många numera klagar på att deras router craschar och/eller startar om stup i kvarten när de uppgraderat från XP till W7.
Citera
2010-05-31, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Jag citerar Microsoft:

"By default, the half-open TCP connections limit is disabled in Windows Server 2008 with Service Pack 2 (SP2) and in Windows Vista with Service Pack 2 (SP2). This article describes how to impose the half-open TCP connections limit in Windows Server 2008 with SP2 and in Windows Vista with SP2. The limit is ten connections.

Note In Windows Server 2008 and in Windows Vista with Service Pack 1 (SP1), the system allows for a maximum of ten half-open TCP connections at any time."

Windows 7 RTM har aldrig haft någon gräns. Det är pga av den anledningen så många numera klagar på att deras router craschar och/eller startar om stup i kvarten när de uppgraderat från XP till W7.

Källor?
Citera
2010-06-01, 00:41
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarvoe
Källor?

http://support.microsoft.com/kb/969710
Citera
2010-06-01, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
http://support.microsoft.com/kb/969710

Men den artikeln gäller inte windows7.

Det är ju om:
"How to enable the half-open TCP connections limit in Windows Vista with Service Pack 2 and in Windows Server 2008 with Service Pack 2"
Citera
2010-06-01, 08:08
Medlem
hasenfrasens avatar
Jag studerade ämnet i december 2009 när jag installerade Windows 7 men lyckas inte hitta MS-artikeln. Det närmaste är http://www.mydigitallife.info/2009/06/08/how-to-enable-concurrent-half-open-tcp-connect-attempts-limit-in-windows-server-2008-and-vista-sp2-o r-windows-7/ samt några moderator-svar på social.technet.microsoft.com

Patch-värdet "10" finns fortfarande kvar i TCPIP.SYS men används inte av Vista SP2 eller 7 såvida du inte manuellt ställer in "EnableConnectionRateLimiting" i registret. Den nyckeln ignoreras helt i 2003 eller 2008 så det går inte att få en windows 2003/2008 server att begränsa antalet nya halv-öppna anslutningar per sekund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in