Citat:
Ursprungligen postat av -Mr.K
Nej, jag tycker det är utnyttjande att ta en hel film eller spel och dela upp den i tre, sen sälja varje del för sig för att tjäna mer pengar. Vad tycker du? Kom snälla inte med något skitargument där man skulle få se alla LOTR filmer för en biobiljett. Tänk dig istället att man skulle få betala tre gånger för att få se Return of The king.
Menar du i stil att första filmen kostade 100kr , andra 200kr och sista 300kr för en biljett? För det första är det inte det som har hänt, så du får gärna utveckla hur det är relevant.
Om du menar nåt helt annat som jag inte förstår kan du väl förklara närmare?
Om du menar precis som det faktiskt varit, att biljetterna haft standardbiljettpriser och varje film kostat lika mycket, så tycker jag att det är ett bra upplägg. Att producera 3 filmer med total tid 7-9h (vet ej exakt hur långa LOTR-filmerna är), kostar antagligen ungefär 3x så mkt som att producera 1 film. Då tycker jag priset är motiverat.
Att jag får betala för varje film för sig är bara en fördel för mig.
Om du menar nåt helt annat så säg vad du menar, jag är inte säker på vad "betala tre gånger för att få se Return of The king" innebär.
Citat:
Det var ett obvious exempel för att du skulle förstå. Du verkar nämligen helt oförmögen att sätta dig in i mina exempel förutom Name-change och Server-change.
Jag ser mest likheter mellan dem och andra exempel du gav där du verkar se tydliga skillnader.
Om jag helt missat något som du tycker är relevant, nämn det gärna igen ska jag försöka ge ett svar om hur jag ser på det.
De likheter jag ser är att man köper ett spel och spelar det som det innehåller, sen kan man om man vill köpa till andra grejer precis som man kan köpa items på ebay till de flesta onlinespel. Gör det nån skillnad att det är tillverkaren som säljer eller en hacker som skapar runewords i en editor? En kines som levlar 1-70 för motsvarande en månadsavgift? Eller kartorna i BF, kan fundera om du förklarar hur det går till, jag vet som sagt inte.
Citat:
Jag förstår inte varför du eldar på om WoW egentligen, det är bara ett exempel. Har du bara spelat WoW eller kan du försöka dig att sätta dig in i en situation där du har blivit tvungen att betala vidare i ett spel när du redan köpt fullversionen? Kan du inte det så är du lite trångsynt.
Som jag skrev har jag inte spelat BF eller COD, och är inte insatt i Tony hawk. Så ja, jag eldar på om det jag tycker jag känner till bra nog att diskutera.
Jag har aldrig blivit tvungen att betala för något i hela mitt liv, speciellt inte för spel.
Vi har väldigt olika åsikter om vad "tvungen" betyder, och det är nog en stor del av vad hela denna diskussion egentligen grundar sig i.
Du kan väl berätta om hur det gick till när du tvingades köpa Burning Crusade, eller biobiljetten till Return of the King, eller något annat om du vill släppa wow och lotr.
Om jag hade sett första Matrix-filmen och tyckte den sög, så skulle jag inte gå och se de andra på bio. Fantastiskt! Om jag hade betalt 3x biopriset för att se den och det då ingick film 2 och 3, så hade det ju varit en stor förlust för mig.
Citat:
Jag funderar faktiskt på att inte köpa Starcraft 2 för att det just kostar ungefär 1000 spänn för hela serien om jag köper första delen så kommer jag nog känna mig tvungen att köpa hela serien.
Bra! Du inser alltså att du inte är tvungen, och att du har ett val och att du liksom de flesta värderar spelet i förhållande till vad det kostar och sen bestämmer dig för att köpa eller inte köpa det.
Vi kanske är ganska överens ändå?