95%, det enda som krävs är motivation. Jag anser mig själv vara under medel kanske medel vad gäller intelligens och har inga problem att skriva 5

r och 4

r på proven. Kraven är för låga helt enkelt, ingenjörstentor i matematik består ofta av typtal som inte kräver någon större förståelse. Är själv lite besviken på de låga kraven och hade gärna sett betydligt svårare tentor som inte går att klara genom att mekaniskt memorera en metod. Svårare tentor hade rensat ut sopor som mig själv, till gruppen sopor hör även majoriteten av studenterna. Många inbillar sig att dom är "lite smartare" än andra för att dom läser till ingenjör men sanningen är att det kräver mycket mindre än vad man tror. Visst krävs det en hel del plugg men vem som helst kan banka in metoder i huvudet om dom bara vill. Fråga en random ingenjör hur man avgör karaktär för en extrempunkt så får du svaret "ställ upp en hessian", fråga sedan studenten vad den egentligen gör när den ställer upp en hessian så har dom ingen jävla aning, "läraren sa ju det" monkey see monkey does.
Kan ju vara annorlunda på andra universitet men tror knappast det, läser själv på ett utav dom mer "kända".