Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-30, 16:00
Medlem
Hejsan!
Detta blir min andra tråd på FB då.
Som sagt så har jag en Asus pro61sl som i min åsikt går väldigt seg i spel!
Har spelat WoW där jag kunde känna lagg,kunde inte ha högsta/medel grafik utan att jag började lagga i städer,bg's osv(ni som är WoW-kunniga förstår,ni andra bry er inte )
Datorn är ny om-installerad och jag upplever den ändå väldigt seg.
Brorsans gamla burk(stationär) går snabbare än min i spel.
Linkar 'specs' här på min laptop

http://www.techbuy.com.au/product.asp?prodId=127222&catId=NOTEBOOKS&parentId =NOTEBOOKS_16%22_SCREEN
min dator har 3gb ram inte 4gb.

sriver då min brorsas 'specs' här:
AMD Athlon64 x2 6000+
Asus M3A78 770+ SB700 DDR2
Crucial DDR2 PC5300 2gb ram
GeForce 9500GT

Jämför då när jag och han spelar Nyaste Call Of Duty Modern Warfare 2 - t.ex när man laddar in banorna på Multi/single player så går hans burk mycket,mycket snabbare än min,vilket jag själv tycker att den inte ska göra.

Kan tillägga att hans dator är inköpt 2008 i december och min 2009 i Juli kan också tillägga att när jag spelar går min fläkt på absolut högsta nivå,blir varm som tusan!

Kluddrade ihop detta väldigt snabbt,bara skriv om det är nått mer ni undrar över

Tack på Förhand
NylanderZ
Citera
2010-05-30, 16:14
Bannlyst
Det är ju tyvärr så att bärbara datorer inte jobbar lika snabbt som stationära då kylningen inte fungerar lika bra i en sådan kompakt förpackning.

Ibland sitter jag o svär över att ens gamla stationära P4 var bättre än en nyare 2-3 kärning laptopprocessor.

Sedan finns ju givetvis chansen att den är klumpigt monterad då fläktarna får jobba på högvarv hela tiden. Det är ganska vanligt att tillverkaren inte har vett nog att placera delarna på rätt plats så kylningen fungerar där den mest behövs.

Trots mina 5 år inom elektronikhandeln så kan jag inte ge dig ett exakt svar. Jag satt o lira nåt spel förra veckan med en polare, han har en gammal celeron, 512mb, integrerad grafik. Jag har dedikerad krets, core 2:a, 4gb men han ladde banorna i spelet dubbelt så fort trots att min burk är helt nyblåst och hans är full med virus och trojaner.
Citera
2010-05-30, 21:44
Medlem
hmm,okej!
bara lite sur att när man har spenderat 8000kr på en ny förra året så tycker man ju att den ska vara snabbare än en 2år gammal burk för 4tusen kr...aja
tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in