2010-06-01, 01:01
Medlem
Zanizailas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Jag har citerat din text på min näsa Jag räknar dock (åtminstone i den här tråden) minibullen och standradbullen som samma ras. Fel ja men iallafall.
Hur menar du med ditt första stycke? En bullterrier är inte samma ras som dom du nämner...en staffordshire bullterrier är ingen bullterrier, heller ingen border terrier och inte en american pitbull terrier.

Det vet jag väl för tusan. Men TS kanske räknade in dem.

Och TheBuster, du ska bara knipa igen.
Citera
2010-06-01, 08:38
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Det var lite halvt pa skämt jag skrev det men om jag har förstar det rätt skiljer de sig en del i lynnet, skulle vara intressant om nagon som är mer insatt kunde svara.

---

Det ska egentligen inte vara någon skillnad alls mellan storleksvarianterna, men en del miniatyrer kan upplevas som lite vassare, lite mer terrier i sitt temperament jämfört med standardbullarna. Själv föredrar jag definitivt standardbullen, både till storlek, temperament och utseende.
Citera
2010-06-03, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiery
Det ska egentligen inte vara någon skillnad alls mellan storleksvarianterna, men en del miniatyrer kan upplevas som lite vassare, lite mer terrier i sitt temperament jämfört med standardbullarna. Själv föredrar jag definitivt standardbullen, både till storlek, temperament och utseende.

Har upplevt samma sak, kan dock tänka mig att storleken i sig spelar en viss roll, menat hur ägare och andra bemöter miniatyrer jämfört med standard.
Citera
2011-12-23, 10:38
Medlem
Haft två Engelska bullterrier, en hane en tik. Hanen var väldigt dominant och envis som en Åsna men också den snällaste hund jag någonsin träffat. Han avled dock 2010 och jag skaffade en tik. Hon fungerar bra med andra hundar, men är väldigt "mammig".

Det är sällan man hittar en hund med så mycket goda egenskaper som en Engelsk bullterrier. En utmärkt första hund. De man bör tänka på är att de behöver ganska mycket motion och närhet.

peys
Senast redigerad av hanzor 2011-12-23 kl. 10:40.
Citera
2025-11-22, 10:49
Medlem
Tennis-Denniss avatar
Hunden blir vad man gör den till om den inte har ett ärftligt beteende och är helt ding.
Citera
2025-11-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennis-Dennis
Hunden blir vad man gör den till om den inte har ett ärftligt beteende och är helt ding.

En sanning med modifikation. Vissa raser är mer samarbetsvilliga än andra. Bullterriern ligger under medel på den skalan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in