Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-29, 23:09
  #1
Medlem
MightyMaxs avatar
Jag vill veta allt skitsnack om den här sorgliga figuren.
Hans namn är Alexander Bengtsson han jobbar på Expo(vilket borde säga det mesta om hans mentala hälsa).
http://www.youtube.com/watch?v=myYhEnUZzg4

http://www.youtube.com/watch?v=iQ4OgWOEqS0

Jag skulle samtidigt vilja veta vad ni tycker om organisationen Expo är den demokratisk eller döljer sig det röda trynet bakom fasaden?
Citera
2010-05-31, 02:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MightyMax
Jag vill veta allt skitsnack om den här sorgliga figuren.
Hans namn är Alexander Bengtsson han jobbar på Expo(vilket borde säga det mesta om hans mentala hälsa).
http://www.youtube.com/watch?v=myYhEnUZzg4

http://www.youtube.com/watch?v=iQ4OgWOEqS0

Jag skulle samtidigt vilja veta vad ni tycker om organisationen Expo är den demokratisk eller döljer sig det röda trynet bakom fasaden?

För många år sedan hade jag Alexander Bengtsson som friidrottstränare i en liten ort i Halland. Det jag minns från den tiden är att han var en riktigt trevlig snubbe som gjorde ett bra jobb. Han var musiker och spelade i nåt band om jag minns rätt. Dessutom var han aktiv inom Ung Vänster. Inte mycket till skvaller och denna information är nog ganska känd. Men om jag skall säga något negativt, bortsett från vänster-engagemanget, så brukade han klä sig som en nerpundad raggare.
__________________
Senast redigerad av Snaggaren 2010-05-31 kl. 02:23.
Citera
2010-06-09, 11:41
  #3
Medlem
Rykten säger att Alexander numera klär sig propert. Som en riktig tjänsteman.
Citera
2010-06-26, 12:57
  #4
Medlem
johnny-knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MightyMax
Jag vill veta allt skitsnack om den här sorgliga figuren.
Hans namn är Alexander Bengtsson han jobbar på Expo(vilket borde säga det mesta om hans mentala hälsa).
http://www.youtube.com/watch?v=myYhEnUZzg4

http://www.youtube.com/watch?v=iQ4OgWOEqS0

Jag skulle samtidigt vilja veta vad ni tycker om organisationen Expo är den demokratisk eller döljer sig det röda trynet bakom fasaden?

enligt mina erfarenheter av bengtsson så är han en trevlig och intelligent man som inte tycker om rasister..och vem fan gör det?
Citera
2010-09-07, 14:25
  #5
Medlem
Aggrovators avatar
Var nyss och såg den här filuren på en föreläsning han hade lokalt, där han talade för Expo.
Lite komiskt var att han faktiskt promotade sig själv, genom att nämna det 'ökända forumet Flashback' där det sitter en massa främlingsfientliga nazister som inte kan nånting, och att det fanns en tråd där som handlade om honom.

Jag förstår väl att man inte kan anklaga honom enskilt för allt vad Expo sysslar med, men hur som helst tycker jag att det var en ganska vidrig tillställning han bjöd på. Han sa mycket klokt, men även mycket totalt korkade grejer. Hade tyvärr inte tid att stanna kvar till slutet, då det var frågestund, men hade mer än gärna velat ställa några frågor till honom.
Citera
2010-09-07, 14:42
  #6
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Var nyss och såg den här filuren på en föreläsning han hade lokalt, där han talade för Expo.
Lite komiskt var att han faktiskt promotade sig själv, genom att nämna det 'ökända forumet Flashback' där det sitter en massa främlingsfientliga nazister som inte kan nånting, och att det fanns en tråd där som handlade om honom.

Jag förstår väl att man inte kan anklaga honom enskilt för allt vad Expo sysslar med, men hur som helst tycker jag att det var en ganska vidrig tillställning han bjöd på. Han sa mycket klokt, men även mycket totalt korkade grejer. Hade tyvärr inte tid att stanna kvar till slutet, då det var frågestund, men hade mer än gärna velat ställa några frågor till honom.

Antar att du satt i samma sal som mig.
Tycker precis som dig och han överdrev ganska mycket om flashback tråden om sig själv,som att flera stycken hade skrivit att han var homosexuell,terrorist och liknande.
Förövrigt var han faktiskt en jävligt bra talare.
Citera
2010-09-07, 15:28
  #7
Medlem
Aggrovators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusIsAStoner
Antar att du satt i samma sal som mig.
Tycker precis som dig och han överdrev ganska mycket om flashback tråden om sig själv,som att flera stycken hade skrivit att han var homosexuell,terrorist och liknande.
Förövrigt var han faktiskt en jävligt bra talare.

Antagligen gjorde jag det, ja.

Tala kunde han, och jag rycktes med i vad han sa delvis men j ag har svårt att respektera Expo och dess företrädare när de kör en sådan här smutskampanjer. Visst, syftet är säkert gott i deras hjärtan men det kommer ut så otroligt fel.

Men, man kan ju bara hoppas på att de skjuter sig själva i foten när de försöker tänka åt folk. Det går minsann bra att snacka skit om folk och grupperingar och vad andra tänker, men att ta debatten själva med de verkliga politikerna gör de inte.

Istället så drar de upp meningslösa exempel som t.ex vad en retarderad SD-sympatisör hade sagt för 20 år sedan, och på så vis låter den personen representera hela organisationen.

Kanske blev lite OT nu, men jag blev rätt irriterad
Citera
2010-09-07, 16:24
  #8
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Antagligen gjorde jag det, ja.

Tala kunde han, och jag rycktes med i vad han sa delvis men j ag har svårt att respektera Expo och dess företrädare när de kör en sådan här smutskampanjer. Visst, syftet är säkert gott i deras hjärtan men det kommer ut så otroligt fel.

Men, man kan ju bara hoppas på att de skjuter sig själva i foten när de försöker tänka åt folk. Det går minsann bra att snacka skit om folk och grupperingar och vad andra tänker, men att ta debatten själva med de verkliga politikerna gör de inte.

Istället så drar de upp meningslösa exempel som t.ex vad en retarderad SD-sympatisör hade sagt för 20 år sedan, och på så vis låter den personen representera hela organisationen.

Kanske blev lite OT nu, men jag blev rätt irriterad

Håller helt med.
Frågade någon av de som organiserade föreläsningen sd om de ville ställa upp?
Antar att de inte gjorde det och det är fel med tanke på att hela föreläsningen kändes som en smutskampanj mot sd mer än om själva invandringsfrågan.
Citera
2010-10-18, 10:08
  #9
Medlem
Är på hans föreläsning just nu. Lite tjatig och allt han snackar om verkar vara kopplat till SD på ett eller annat sätt.. Nu får han sluta jag vill ha mat!
Citera
2010-10-20, 10:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniDemonic
Är på hans föreläsning just nu. Lite tjatig och allt han snackar om verkar vara kopplat till SD på ett eller annat sätt.. Nu får han sluta jag vill ha mat!

Ja det är ju det han jobbar med, att granska höger extrema rörelser, du kanske ska läsa programmet innan du klagar.
Citera
2010-10-22, 23:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GL
Ja det är ju det han jobbar med, att granska höger extrema rörelser, du kanske ska läsa programmet innan du klagar.

Det var en obligatorisk föreläsning som våran rektor beställde pga att 17% av eleverna på skolan röstade på SD i skol valet..
Citera
2010-10-27, 11:07
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GL
Ja det är ju det han jobbar med, att granska höger extrema rörelser, du kanske ska läsa programmet innan du klagar.

Nu är ju inte SD högerextrema(ett ord), ditt kioskmongo!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback