2013-05-25, 22:21
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Tjohej, råkade köpa FotS istället för vanliga Shogun 2 (mycket uppmärksamt av mig jag vet) och jag undrar om jag kan köra MP med en kompis som har vanliga Shogun?
Skulle vara lite mindre skoj om det inte går.

Nej, det kan du inte.
Citera
2013-06-06, 12:13
Medlem
Busstations avatar
Har ni några favorit moddar? I så fall vilka?
Citera
2013-06-06, 13:11
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Nej, det kan du inte.

Skitsnack, det kan han visst. Däremot kan han inte spela kampanjen i COOP.
Citera
2013-06-15, 20:54
Medlem
Discobands avatar
Nån som skulle vilja lira Shogun 2 coop campaign? Är inte så bra så det hade vart nice och vara allierad.
Citera
2013-06-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
Skitsnack, det kan han visst. Däremot kan han inte spela kampanjen i COOP.
Åh, det verkar ju trevligt
Skulle bara vara skoj att lyckas slita sig från LoL nån dag så man kan lära sig detta spel..
Citera
2013-10-15, 06:08
Medlem
EdgeofEndings avatar
Äntligen börjar jag förstå detta spel, svårt som fan att sluta spela bara, slutar ofta att jag & en polare lirar minst 4h i sträck

Några snabba frågor:
  1. Ang. agenter, vad skiljer sucess chance & critical sucess chance?
  2. Vad innebär t ex"+1 subterfuge [nåt] assassinating"? Jag förstår ninjan blir bättre, men hur funkar det?
  3. Vilket anser ni viktigast, kvantitét eller kvalité?
Citera
2013-10-15, 09:08
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Äntligen börjar jag förstå detta spel, svårt som fan att sluta spela bara, slutar ofta att jag & en polare lirar minst 4h i sträck

Några snabba frågor:
  1. Ang. agenter, vad skiljer sucess chance & critical sucess chance?
  2. Vad innebär t ex"+1 subterfuge [nåt] assassinating"? Jag förstår ninjan blir bättre, men hur funkar det?
  3. Vilket anser ni viktigast, kvantitét eller kvalité?

1: Det finns 4 olika utgångar när du gör ett uppdrag med en ninja.
Critical Failure: Din agent dör.
Failure: Han klarar det inte.
Success: Han klarar det, men inte hela vägen.
Critical Success Chance: Han klarar det perfekt.

2. Han får en +1 bonus i assassinating.

3. Beror väl helt på klan, men har själv oftast föredragit kvalitet över kvantitet. I multiplayer brukar jag dock försöka få en bra balans så att jag kan utmanövrera, omringa, etc. I Singleplayer spelar det mindre roll, bara man kan spela armén.
Citera
2013-10-15, 14:46
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
1: Det finns 4 olika utgångar när du gör ett uppdrag med en ninja.
Critical Failure: Din agent dör.
Failure: Han klarar det inte.
Success: Han klarar det, men inte hela vägen.
Critical Success Chance: Han klarar det perfekt.
Så varför skulle man satsa på annat än critical?

Citat:
2. Han får en +1 bonus i assassinating.
Jovisst, men vad gör den bonusen? +5% chans? 10%? 0,23%?
Citera
2013-10-15, 16:46
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Så varför skulle man satsa på annat än critical?
Jag tror att en "level" i någon av de olika yrkerna ger en större bonus. Googla och kolla på total-war forumen. Jag sitter på mobilen nu :/
Citat:
Jovisst, men vad gör den bonusen? +5% chans? 10%? 0,23%?
Som ovan.
Citera
2014-02-12, 12:00
Medlem
Grottgretas avatar
Tjenare alla Total War fantaster. Ledsen om jag kapar tråden nu men ville inte starta en ny.

Har nu försökt i flera dagar att få mitt köpta och betalda Shogun 2 att fungera på datorn men icke. Steam säger att mitt spel är piratkopierat eller att jag har virus på datorn. Men inget utav det stämmer.
Jag har skivan liggandes framför mig och jag har dessutom köpt alla DLC från Steam men nu kan jag inte ens spela?

Har letat runt på nätet i flera dagar och prövat alla möjliga lösningar men inget har fungerat. CA erkänner problemet och att det ligger hos Valve/Steam och inte hos dem. Tydligen skall det bero på någon Steam update.

Detta suger och jag är frustrerad. Skall tilläggas att jag har spelat det innan på den här datorn.
Citera
2014-04-07, 17:48
Medlem
Larzzon36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Tjenare alla Total War fantaster. Ledsen om jag kapar tråden nu men ville inte starta en ny.

Har nu försökt i flera dagar att få mitt köpta och betalda Shogun 2 att fungera på datorn men icke. Steam säger att mitt spel är piratkopierat eller att jag har virus på datorn. Men inget utav det stämmer.
Jag har skivan liggandes framför mig och jag har dessutom köpt alla DLC från Steam men nu kan jag inte ens spela?

Har letat runt på nätet i flera dagar och prövat alla möjliga lösningar men inget har fungerat. CA erkänner problemet och att det ligger hos Valve/Steam och inte hos dem. Tydligen skall det bero på någon Steam update.

Detta suger och jag är frustrerad. Skall tilläggas att jag har spelat det innan på den här datorn.
Hände samma sak för mig, jag installerade om steam och sen så funkade allt igen, berättar detta kanske lite sent men men...
Citera
2016-04-12, 17:15
Medlem
Ny på total war å började med denna fan typ det bästa jag gjort i vuxen ålder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in