2010-05-29, 22:11
Medlem
Grimmjows avatar
Ja, efter att ha kommit tillbaka lite o kollat runt här på FB så ser jag av exakt samma attityd som förut, personliga angrepp på folkslag, "raser", nationer, religioner etc.

Istället för att diskutera en individs handlade, så brukar man dra exakt alla som råkar dela etnicitet/religion/nationstillhörighet/politsk övertygelse med den nämnde över en o samma kam.

Jag förstår inte. Varför är det just så på FB att nästan alla diskussioner präglas av sådana här undertoner/övertoner (beroende på delforum).
I det vardagliga och politiska livet så värderas inte påhopp på det personliga planet lika högt som det verkar göra på FB. Varför har folk den här attityden och inte kan diskutera sakfrågan, komma argumentativa och konstruktiva texter och påstående istället för "han/hon är ju muslim/somalie/jude/PK-kärring/moralkärring" o.s.v?
Beteer ni er såhär ute i samhället, jobbet, skolan och hos/med bekanta?? Är detta en mainstream-attityd bland FB-medlemmar?

Jag trodde att FB var ett forum där man diskuterade på en seriös nivå. Det är nämligen en 18-årsgräns här och den har fortfarande INTE hävts! Även om det inte verkar så ibland...

Så, VARFÖR? KAN man ordna så att man kan diskutera på en högre nivå och inläggen får en högre standard? HUR isåfall?
Citera
2010-05-29, 22:16
Medlem
anooonyms avatar
Nej. på hela internet och i hela världen¨

och det är inte så nytt..
Citera
Medlem
theunits avatar
Bra att du tar upp detta, jag har hängt här i några dagar efter ett bra tags uppehåll och jag tänker likadant som du. Det är en fruktansvärt låg nivå i relations- och samlevnadsforumet t.ex. där jag framförallt håller till. Det skriks troll hit och dit och även det du nämner förekommer.

Jag tror att det krävs fler moderatorer eller att de som är moderatorer tar i lite mer och underhåller trådarna för att hålla en så hög nivå som möjligt på diskussionerna. Jag vet inte om vi som skriver i forumen (medlemmarna) kan meddela/tipsa moderatorer om trådar där sådant förekommer och på så sätt medverka till en bättre diskussionsmiljö.
Citera
Medlem
3.14159s avatar
Ja, det var sannerligen ett nytt fenomen. Uppmärksamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in