2010-05-30, 05:30
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Jag tror det är en ganska bra jämförelse.
90% av alla ungdomar skiter i det där inom något år och har sex ändå.

Många bestämde sig också att ta den i tvåan direkt efter att ringen satt på fingret. Jag minns när jag såg 60min's dokumentär om hur de flesta tjejerna kallade sig för "spirituella oskulder". Tydligen så förblir man en spirituell oskuld så länge den bara åkte i "pruttan" enligt tjejerna....

Citat:
Jag tror det bör gå ganska smärtfritt att ta sig ur islam inom några år om man bor i Sverige. Värre är det för folk som konverterat och varit muslimer i låt säga tjugo (20) år då kanske hela ens sociala nätverk bygger på islam.
Lite som när folk försöker ta sig ur sekter alltså.

Jo, det lär nog inte vara något problem att lämna religionen. Fråga är snarare vad hon tycker om de själva påbuden som finns inom Koranen om att hon ska enligt den trosläran dödas när hon väl avsäger sig tron. Islam som den beskrivs och hur den praktiseras idag bland västerländska muslimska invandrare skiljer sig något ofantligt. Konvertiter brukar ju vanligtvis vara mer fundamentalistiska än folk som är födda inom tron men frågan är ju exakt hur mycket folk vet om religionen som de väljer att följa eller om det bara är något form av tomrum som de försöker fylla.

Döma av hennes vänskapskrets på facebook-kontot så hade hon nog ett bra antal svenska vänner så hon landar nog på pinnen när hon väl lämnar religionen men det som jag skulle vilja fråga tjejen är om hon ens läst Koranen.

Det vanligaste jag har hört när det kommer till "västifierade muslimer" är att de säger att antingen förlåter gud dem eller så har de läst en bok som förklarat Koranens budskap istället för att läsa själva Koranen. Inte för att det är något jag ser på särskilt negativt men jag undrar vad Saudierna tycker om att kvinno-imamer viger bögmuslimer i Sverige (om det nu skulle ske)...

Känns väldigt ofta att de muslimer som levt i Europa under en lång tid slits oftast mellan vad Islam är och vad de själva skulle vilja att det skulle vara.
Citera
2010-05-30, 05:48
Medlem
Jag skulle rekommendera henne att lyssna på vad Wafa Sultan har att säga. En lärd arabisk kvinna som konverterade från islam.

http://www.youtube.com/watch?v=uM4ODjVMc2s Om Sharia

http://www.youtube.com/watch?v=ir_JNPn_GNM Om Profeten Muhammed

Dom här konvertiterna, jag undrar om dom skulle älska islam lika mycket om dom flyttade till ett land med sharia-lagar?

Något jag även undrar över är vad dom tycker om kvinnors rättigheter. Jag förstår inte kvinnor som annammar en religion där deras rättigheter är mindre än mannens. Det är ju fel.

Ett citat som jag tror kommer från Koranen eller någon Hadith "Kvinnans paradis är under mannens fötter".

Men jag tycker ändå det är fel att diskutera en ung tjejs livsval på det här sättet på ett offentligt forum, speciellt när många talar illa om henne. När man är ung söker man ofta efter en identitet, man vill känna sig speciell. När man blir äldre duger det med att bara vara. Jag tror helt enkelt att den här flickan inte har fått uppleva dom sidorna av islam som är speciellt förtryckande mot kvinnor. Antagligen har hon heller inte funderat särskilt mycket på det här med kvinnors rättigheter, kvinnors styrka osv. Det kommer hon säkert börja göra när hon blir lite äldre och då kommer hon nog inte vilja leva som muslim längre.
Citera
2010-05-30, 15:35
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Titta på henne hon är inte svensk i grunden..ser ut som en arab

Jag tyckte också hon såg rätt så muskig ut. Det är kanske så att hon är en halvblatta, isåfall är det inte så konstigt att hon söker sig till blattar eftersom de är mer lika henne mentalt än helsvenskar.
Citera
2010-05-31, 01:37
Medlem
Romano83s avatar
Citat:
Jag har ganska svårt att se att någon skulle konvertera till kulturell muslim. Vad är poängen med det?
Enda anledningen är väl i så fall om man ska gifta sig med en muslim där konvertering krävs som en formalitet. Men någon avsikt att ingå äktenskap med barnets pappa verkar hon inte ha.

För att integrera sig och visa större "förståelse" för sin muslimska karl. Med andra ord, i samma veva, motintegrera sig den svenska kulturen och istället anamma den sånär islamiska kulturen.

Hon behöver ju nödvändigtvis inte bli överreligiös, om du förstår vad jag menar.
Citera
2010-05-31, 02:10
Bannlyst
Tyvärr blir det vanligare och vanligare. Ju fler muslimer som kommer till Sverige desto fler kommer konvertera till Islam tyvärr.

I många förorter ser man ofta svenska kvinnor med sjal och blatte ungar.
Citera
2010-05-31, 07:51
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Tyvärr blir det vanligare och vanligare. Ju fler muslimer som kommer till Sverige desto fler kommer konvertera till Islam tyvärr.

I många förorter ser man ofta svenska kvinnor med sjal och blatte ungar.

Ja, det stämmer till punkt och pricka.
Jag känner till och med en, blev väldigt förvånad dock.
Citera
2010-07-04, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mehr
Många bestämde sig också att ta den i tvåan direkt efter att ringen satt på fingret. Jag minns när jag såg 60min's dokumentär om hur de flesta tjejerna kallade sig för "spirituella oskulder". Tydligen så förblir man en spirituell oskuld så länge den bara åkte i "pruttan" enligt tjejerna....

Det där skulle jag vilja se, kommer du ihåg vad programmet hette eller har du länk?
Citera
2010-07-04, 03:13
Medlem
Mehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Det där skulle jag vilja se, kommer du ihåg vad programmet hette eller har du länk?

Det var ett 60 min avsnitt. Minns inte tyvärr vilket avsnitt det var.

Här är i alla fall en länk till en artikel som handlade om de här stackars dumfanen...

http://www.cbsnews.com/stories/2005/05/20/60minutes/main696975.shtml

Har själv letat efter den för en tid sedan då jag gärna ville se det avsnittet av 60 min igen, men ingen luck på den fronten tyvärr.

Men det var verkligen sjukt pinsamt. Brudar som knullas i röven och tjejer som knullat runt utav bara helvete men sen drar på sig ringen och kallar sig "spirituella oskulder". Sen skeppades kidsen tror jag i dokumentären till något jävla "oskulds-läger"

Vansinnet är fan totalt....

Hittar du den så PM:a mig gärna, jag gav tyvärr upp för en tid sedan tyvärr...

Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan
Jag hoppas verkligen detta är sant. När jag ser etniska svenskar konvertera till judens eller muslimens religion så gråtar jag nästan.

Varför mopsar du inte bara till dem istället för att sitta och böla?
Citera
2010-07-04, 05:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Här har ni väl ett härligt exempel på integration:

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article6224381.ab

Det räckte inte med att vara en asylmadrass, hon skulle behålla primatens barn och hoppa av gymnasiet. Men det räckte inte heller, så hon konverterade till Islam. Allt för att behaga dom nya härskarna.

Vad är det för fel på horor som denna? Nåt måste ju vara helt fel i huvudet på henne. Finns det nån gen i kvinnor som gör att dom blir kåta på att lägga upp fittan för varenda ny potentiell härskare det finns, nåt sorts försvar från den tid då apflocken kunde invaderas och de togs som fitt-slavar medan deras män dödades?

Det verkar liksom inte finnas ett uns av långsiktigt tänkande hos henne. Vad önskar hon, att alla Sveriges kvinnor skaffar muslimungar och konverterar? Om jag väljer nåt så tycker jag ju att det valet är bättre än valet jag gjort innan dess. Har jag funnit sanningen så vill jag ju dela med mig av den och påverka andra.

Jag tycker vi borde sätta henne på ett plan till Saudibarbarien, sen efter att hon våldtagits och stenats till döds, så kan hon postumt få välja om hon tyckte att hennes idéer verkligen var så bra.

Alltså sånt här gör att jag fan nästan önskar att hon blev just våldtagen och stenad. Vilken jävla ryggradslös och hjärndöd amöba. Frivilligt både suger muslimkukar som bara använder henne för att leka av sig, innan dom skaffar en kusinfru från hemlandet, och sen konverterar frivilligt till deras kvinnohatiska ökenreligion. Hon förtjänar inget bättre. Usch, blir fan äcklad.

Vart står det att hon konverterat till islam? i vilket fall är det ju skitbra för då får hon inte träffa ickemuslimska killar(undrar om hon vet om det?) så vi slipper ha med såna som henne att göra. Win-Win.
Citera
2010-07-04, 09:55
Medlem
Citat:
Hon kommer garanterat att ha lämnat islam inom några år.

Det gör hon nog på egen risk,sekten gillar inte det.
Citera
2010-07-04, 10:05
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Ungens hårfäste ser ut att snart växa ihop med ögonbrynen
Ja och kul är det för en mussla att framöver tvingas att titta i "kors".
Citera
2010-07-04, 14:34
Medlem
Nemesisdivinas avatar
"Asylmadrass" Det kulturberikade iaf mitt ordförråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in