• 1
  • 2
2010-05-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Gallardo_
Skulle jag vara du så skulle jag plugga klart och sen ta reda på vad du ska göra i framtiden sen kan du börja sikta på något sparande. Känns lite idiotiskt att börja med något sparande innan du ens vet om du behöver cashen den närmsta tiden.

Det känns som en dålig ide att dom bara ligger på mitt e-sparkonto. Borde man inte tänka långsiktigt och investera dom istället så att det kanske växt till 150K om 5-10 år ?

Angående risk så är jag inte beredd att ta speciellt stor risk. Jag är ganska okunnig inom ämnet därför frågar jag er hur stor risk det är värt att ta om man inte är så påläst.
Citera
2010-06-01, 13:39
Medlem
crats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Dina siffror motsvarar en årlig värdeökning om cirka 31,6% - vilket knappast någon fond har uppnåt de senaste åtta åren. Gissningsvis har din mamma stoppat in någon femhundring om året utöver de 2000 kronorna.

inte morsan för det var jag själv med hjälp av en polare som kan börser, han placerade mina 2000 och nu är dom värda skit mycket.

bäst att fråga honom....
Citera
2010-06-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crat
allemansfonder är relativt riskfritt enligt mig. från 2000 kr till 18000 kr på 8 år för mig
Bortsett från att detta nu inte stämmer, så om man fått en sådan hög avkastning på en passiv investering har man definitivt inte investerat riskfritt, utan med hög risk och haft tur (med låg risk hade man inte fått denna avkastning).
Citera
2010-06-03, 09:37
Medlem
crats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Bortsett från att detta nu inte stämmer, så om man fått en sådan hög avkastning på en passiv investering har man definitivt inte investerat riskfritt, utan med hög risk och haft tur (med låg risk hade man inte fått denna avkastning).
I see!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in