2011-08-25, 21:17
Medlem
ja fan kom inte på det.
2011-08-25, 21:20
Medlem
megaman74s avatar
det blir RYGGskott, puckelRYGG
2011-08-25, 22:42
Medlem
septemberpojkens avatar
Hihi, tycker faktiskt om programmet ( ). Har suttit i tittat på alla tre programmen som sänts nu och är faktiskt mycket nöjd. Tycker att det här årets Fångarna på Fortet är betydligt bättre, speciellt nu när de har tagit tillbaka nycklarna. Det enda som riktigt stör mig är hur de har målat dörrarna med en barnslig färg och mönster samt ändrat cellerna till godisland och piratkistor... Men annars ger jag tummen upp!

Off: Är hockeyspelare verkligen så smala och nätta? Trodde de skulle vara mer "biffiga" under deras utrustning.
2011-08-27, 16:48
Medlem
Ni vet den där klassiska cellen där man krålar fram på en cylinder. Visst fan måste dom ha gjort den lättare? Det har ju varit en barnlek i denna omgången att kråla sig fram och ta nyckeln. Förr hade folk stora problem med den.
Senast redigerad av mysen 2011-08-27 kl. 16:51.
2011-08-27, 20:20
Medlem
gifbryarss avatar
Är gyttjebrottningen kvar som cell?
2011-08-27, 21:24
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Ni vet den där klassiska cellen där man krålar fram på en cylinder. Visst fan måste dom ha gjort den lättare? Det har ju varit en barnlek i denna omgången att kråla sig fram och ta nyckeln. Förr hade folk stora problem med den.

Helt klart. Tidigare så snurrade den så fort de balanserade det minsta fel, nu krävs det ett rejält misstag för att falla av. Jag tror att de på något vis har ökat friktionen i cylinderns fogar så att den inte snurrar lika lätt.

För övrigt löjligt enkla lösenord nuförtiden... "väg", "bad", "skrämma" och "holk". Hah. Gillade mer det gamla fortet som gick för en sisådär tio år sedan, när det bara var ett lag som kämpade och det faktiskt var en bedrift att komma till skattkammaren... Det var bättre förr
2011-08-27, 22:49
Medlem
Såg ni hur sakta den där saken snurrade ikväll när Babbsan skulle skruva av muttrarna på skåpet? Så tråkigt att dom sänkt hastigheten bara för att det var han.

Känns som att allting överlag är lättare nu än förr. Det var svårare celler förr och folk kämpade mer.

Det var även bättre laganda förr.
Senast redigerad av mysen 2011-08-27 kl. 22:59.
2011-08-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Såg ni hur sakta den där saken snurrade ikväll när Babbsan skulle skruva av muttrarna på skåpet? Så tråkigt att dom sänkt hastigheten bara för att det var han.

Känns som att allting överlag är lättare nu än förr. Det var svårare celler förr och folk kämpade mer.

Det var även bättre laganda förr.
Jo, men det är ju inte första gången en cell är anpassad efter deltagaren/hur många nycklar laget har.

Lite kul för Ankan att visa vad hon är bra på, hon missade inte en enda nyckel.
2011-08-28, 00:11
Medlem
swebarbs avatar
Fan va värdelöst när ena laget sög balle och det andra tog nyckel efter nyckel.. man fattade ju direkt vilket lag som skulle sopa hem detta.
2011-08-28, 01:15
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Fan va värdelöst när ena laget sög balle och det andra tog nyckel efter nyckel.. man fattade ju direkt vilket lag som skulle sopa hem detta.

Ja, det här avsnittet var ju underbart riggat. Har inte Gunde som mål att det aldrig ska vara för lätt för ett lag att ta de sju nycklarna?
Det skulle inte förvåna mig ett skit om Anna Anka krävde att hennes lag skulle vinna allt och att det skulle gå jättebra i skattkammaren. Jag menar "skrämma" som ledtråd. Finns det något annat ord än fågel som passar in där?
Jag hoppas att kvällstidningarna kommer gräva i det här och ha svaret inom kort.
2011-09-10, 21:48
Medlem
Några saker jag noterade:

* Man har tagit bort halva slutet där deltagarna måste simma under ett schakt, tigrarna tas in och sedan deltagarna upp och sätta i nycklarna i porten. Blöta och trötta skall de sedan ställa stenarna och sig själva på bokstäverna och utropa bokstav för bokstav för vad de tror är det rätta ordet. Spänningen stiger, och till slut ramlar pengarna ner. Hela simma-under-vattnet har tagits bort. Jag kan sakna detta lite..

* Småslarv/riggning under produktionen. Vi ser hur deltagarna precis hinner ta sig ur cellen trots att tiden har gått ut och de istället skulle ha blivit inlåsta. Sedan undrar jag vart fängelset tagit vägen?
Jag märkte att dom skulle offra en av tjejerna för att få tag på en ledtråd. Men istället står hon där med ledtråden i handen och bägge händerna fria, inte lite det syns heller - Det är ett JÄTTETYDLIGT fel som minsta 3 åring skulle upptäcka. När hon gett ledtråden till de andra deltagarna så försöker hon diskret sätta tillbaka handen igen. Haha! Man undrar hur klipparna tänkte, dom måste ju ha försökt göra det bästa av materialet, men får ju ta på sig en del av detta. Detta är bara ETT exempel på slarv.

* Klockan för tiden de har på sig att utföra uppdragen verkar ha tagits bort. Rätta mig om jag har fel..

* Cellen där man skall springa på ett rullband och hälla i vatten i en ränna har blivit uppgraderad. Det verkar som man har sänkt farten och satt en stor tratt över där man skall hälla i vattnet. En frustrerande scen som blivit bättre tack vare detta. Gillas! Kul när deltagarna får kämpa

* För lite variation mellan de olika cellerna/uppdragen. I ledtrådsuppgraden får vi allt för ofta se fara-genom-luften-och-få-tag-på-ledtråden-mid-air-uppdrag. Behöver lite mer celler och lite mer djur i form av söka-igenom-spindlar-celler.

* Lasse brandeby är en katastrof. Han är alldeles för fånig för den roll han spelar där. Herregud! Sluta gör fortet till en lekstuga. Första var balanserad, mystisk och bra, briljant! Andra (felix herngren) var lite tveksam, men fortfarande inte för fånig. Han fungerade. Brandeby går mig totalt på nerverna.

* I sedvanlig ordning vill TV4 bara tjäna pengar "annars skiter vi i det", vilket dom alltid har kört med. Tyvärr smittar detta av sig på programmet som dessutom gör att tittaren får stå ut med reklam som utgör ca. 50(!)% av programtiden. Slösa inte med vår tid tack! Gamla fångarna på fortet bestod av EN paus med 55 minuter effektiv programtid. Fyran skyller på att de inte går med vinst, slarvar med produktionen och öser in reklam. Skäms!!
2011-09-10, 22:19
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
* I sedvanlig ordning vill TV4 bara tjäna pengar "annars skiter vi i det", vilket dom alltid har kört med. Tyvärr smittar detta av sig på programmet som dessutom gör att tittaren får stå ut med reklam som utgör ca. 50(!)% av programtiden. Slösa inte med vår tid tack! Gamla fångarna på fortet bestod av EN paus med 55 minuter effektiv programtid. Fyran skyller på att de inte går med vinst, slarvar med produktionen och öser in reklam. Skäms!!

Reklamtiden beror ju endast på att under 90-talet så fick inte TV4 bryta sina program för reklam utan de fick bara ha det mellan programmen, men TV4 hade ju en nödlösning med alla "Inför-program" som de körde mitt i för att få in åtminstone en reklampaus.

Sen 2002 så ändrades lagen så att de fick bryta för reklam även i programmen och sen har reklamreglerna blivit mer och mer generösa för TV-bolagen. Numera så får TV4 trycka in 12 minuter reklam per timme som mest.

Självklart utnyttjar TV4 detta. Kommersiell tv betyder: Ingen reklam = Inga pengar = Inget TV4!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in