2010-05-28, 19:34
Medlem
Tja!

Är det någon mer än jag som upplever en besvikelse över hur David Batra och Johan Glans de senaste åren sjunkit längre och längre ner, och sålt sig till diverse riktigt dåliga humorprogram i TV4?
Detta gäller till viss mån även Henrik Schyffert och hela den ligan också.

Ta serien "Hjälp" till exempel. Kvalitén på sketcherna är ju där så låg att man skäms.
Och nu sitter David Batra som en "kommentator"-a-la-Felix-Herngren-i-Wipeout-style i Djävulsrallyt på TV4. Jag frågar mig Varför!?

I Kvarteret Skatan gjorde de stor succé genom briljanta genomtänkta sketcher, men nu för tiden tycker jag de verkar mer pengakåta än måna om sitt rykte. Dock ska det tilläggas att de fortfarande är lysande på standup-scenen, men alla som såg teater-versionen av Kvarteret Skatan som visades för ett tag sedan på SVT vet att det var ett stort misstag att låta Josephine Bornebusch ersätta Anna Blomberg i rollen som "Kristina". Hon spelade över så totalt!

Jaja, nu ska jag sluta gnälla. Är intresserad av att se vad ni andra har för åsikt i frågan
Citera
2010-05-28, 21:40
Medlem
burfogels avatar
Det är väl nature of the beast. Sverige är inte tillräckligt stort för att man ska kunna syssla med enbart det man vill när det kommer till show biz. Jag tror inte att de flesta av våra kändisar är miljonärer, utan de tjänar nog inte mycket mer än normalinkomsttagaren, så därför får de kanske ta jobb de helst inte vill ta.

Sen är det ju bra reklam. Att synas på TV är ett måste för komiker, de måste "hållas igång" annars glöms de bort. Så att Johan Glans och David Batra dyker upp i andra sammanhang än stå-upp/skatan tycker jag inte är så konstigt. Det vore tvärtom värre om de ansåg sig för fina för den sortens jobb.

Ta Dogge Doggelito som exempel. Ingen jag beundrar musikaliskt, men en kille som inte är rädd för att "sälja sig" och ta reklamjobb ("cykel på köpet!") och därför får min respekt. Även kändisar måste ha mat på bordet, och som sagt tror jag inte man blir fet av att vara känd, ibland måste man bita i det sura äpplet och göra jobb man kanske hade sluppit. Vad ska man då göra om anbuden sjunker? Soc? Nej, Dogge, Batra och Glans har min fulla respekt medan nötter som Janne Schaffer och andra gnäller över att det snackas om att kulturlönen ska dras in, så att de inte kan plinka på en gitarr framför 20 pers på en lokal krog och kalla sig artist, eller skriva skitnödiga och svååååra dikter som vi ska betala med skattepengar. Nej, då beundrar jag folk som Dogge som inte är rädda för att ta de jobb som finns, även om de "förlorar credd" som man säger.
Citera
2010-05-28, 22:25
Medlem
H8reds avatar
Pengar är kul och de behöver väl mer än mat på bordet.

En som aldrig varit kul oavsett betalning är ju Petra Mede.
Citera
2010-05-28, 23:14
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8red
Pengar är kul och de behöver väl mer än mat på bordet.

En som aldrig varit kul oavsett betalning är ju Petra Mede.

Om du har fått ynnesten att trycka på henne kanske inte ditt inlägg hade haft någon relevans.
Citera
2010-05-28, 23:40
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Om du har fått ynnesten att trycka på henne kanske inte ditt inlägg hade haft någon relevans.

Så nu måste man haft sex med kändisar man kritiserar? Påminn mig om att aldrig kritisera stadsministern igen.
Citera
2010-05-29, 00:42
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Så nu måste man haft sex med kändisar man kritiserar? Påminn mig om att aldrig kritisera stadsministern igen.

Aldrig, du kanske kan försöka förstå det ordet?
Citera
2010-05-29, 10:43
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutternn
Tja!

Är det någon mer än jag som upplever en besvikelse över hur David Batra och Johan Glans de senaste åren sjunkit längre och längre ner, och sålt sig till diverse riktigt dåliga humorprogram i TV4?
Detta gäller till viss mån även Henrik Schyffert och hela den ligan också.

Ta serien "Hjälp" till exempel. Kvalitén på sketcherna är ju där så låg att man skäms.
Och nu sitter David Batra som en "kommentator"-a-la-Felix-Herngren-i-Wipeout-style i Djävulsrallyt på TV4. Jag frågar mig Varför!?

I Kvarteret Skatan gjorde de stor succé genom briljanta genomtänkta sketcher, men nu för tiden tycker jag de verkar mer pengakåta än måna om sitt rykte. Dock ska det tilläggas att de fortfarande är lysande på standup-scenen, men alla som såg teater-versionen av Kvarteret Skatan som visades för ett tag sedan på SVT vet att det var ett stort misstag att låta Josephine Bornebusch ersätta Anna Blomberg i rollen som "Kristina". Hon spelade över så totalt!

Jaja, nu ska jag sluta gnälla. Är intresserad av att se vad ni andra har för åsikt i frågan

Ja, att ta in Bornebusch var inget höjdardrag av Batra och Glans precis men alla kan göra fel ibland. Gillade Bornebuschs prestation i Solsidan men i teaterversionen var hon verkligen ingen höjdare. Hennes imitation (j-t stort frågetecken här) av Silvstedt, eller vem hon nu skulle föreställa, kändes som högstadierevy ungefär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in