2010-05-27, 18:13
Bannlyst
Vi har fått uppgift att läsa Muy lejos de madrid/El primo rafael på spanskan (steg 4) och skriva en liten sammanfattning om den. Dessvärre kan jag knappt sätta ihop en mening på spanska och skulle behöva lite hjälp. Om någon har en liten summary av denna bok eller något som skulle kunna hjälpa mig skulle det vara grymt uppskattat, eller om någon vet vart den går att låna på svenska.

Tack på förhand!
Citera
2010-05-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasmedsocialen
Vi har fått uppgift att läsa Muy lejos de madrid/El primo rafael på spanskan (steg 4) och skriva en liten sammanfattning om den. Dessvärre kan jag knappt sätta ihop en mening på spanska och skulle behöva lite hjälp. Om någon har en liten summary av denna bok eller något som skulle kunna hjälpa mig skulle det vara grymt uppskattat, eller om någon vet vart den går att låna på svenska.

Tack på förhand!

Leta upp en sammanfattning på svenska, kopiera den och kör google översätt!
Citera
2010-05-27, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mark92typ
Leta upp en sammanfattning på svenska, kopiera den och kör google översätt!

Har letat rätt mycket men hittar inget
Citera
2010-05-27, 23:54
Medlem
PhilipMarlowes avatar
Citat:

Tack på förhand!

Kanske skulle du börja studera en smula? Du vet, det är ganska kul att kunna saker och ting. Då behöver man inte fuska.
Citera
2010-05-28, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipMarlowe
Kanske skulle du börja studera en smula? Du vet, det är ganska kul att kunna saker och ting. Då behöver man inte fuska.

Studerar som fan, har bra betyg, det är bara just i spanska som jag är värdelös.
Citera
2010-05-28, 12:00
Medlem
Citat:
Studerar som fan, har bra betyg, det är bara just i spanska som jag är värdelös.

Men det är ju så man lär sig, genom att försöka sätta ihop meningar själv (använd ordbok) och sedan se vad man har gjort rätt och fel. Så ge det ett försök!
Citera
2010-05-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Men det är ju så man lär sig, genom att försöka sätta ihop meningar själv (använd ordbok) och sedan se vad man har gjort rätt och fel. Så ge det ett försök!

Håller helt med, din spanska blir garanterat inte bättre av att vi skriver ett sammandrag åt dig.
Citera
2010-05-28, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beabea

Det har du rätt i, däremot är jag just nu riktigt skoltrött med tanke på att jag bara har ett par veckor kvar till sommarlov och har haft ett tufft år. Dessutom är detta det sista jag kommer göra i spanska så det känns inte riktigt som någon idé att börja försöka lära mig nu liksom
Citera
2010-05-28, 12:17
Medlem
wootens avatar
Här har du en kort översättning:

Yo soy un maricon. Me gusta fullar gringos que es muy gordos. Una vez cuando estaba en el centro, un gringo muy gordo me hablaba de todo que quesiera hacer conmigo en la cama. Lo llevé con fuerza en su segundo después, por así se decirlo.
Citera
2010-05-28, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Här har du en kort översättning:

Yo soy un maricon. Me gusta fullar gringos que es muy gordos. Una vez cuando estaba en el centro, un gringo muy gordo me hablaba de todo que quesiera hacer conmigo en la cama. Lo llevé con fuerza en su segundo después, por así se decirlo.

Tror du har fått boken helt om bakfoten
Citera
2010-05-28, 12:21
Medlem
wootens avatar
Citat:
Tror du har fått boken helt om bakfoten
Haha!
Citera
2010-05-28, 12:25
Bannlyst