Citat:
Ursprungligen postat av Trelaras
Så här ser det ut nu. Jag öppnade datorn, satte på en lång låt och hann precis ladda ner programmet som visar grafikkortets temperatur. Temperaturen låg på 54 grader när jag satte på programmet, någon sekund senare på 55 grader och den höll på att stiga. Då får jag en Blue Screen och musiken stängs förstås av. 55 grader är väl ändå normalt? Jag skulle tippa på att felet ligger i RAM-minnet.
Förresten så stod det i BSOD att det var något fel på win32k.sys. Får googla på det, men uppskattar hjälp om någon har erfarenhet av detta!
Citat:
Ursprungligen postat av Trelaras
Tack för tipsen men hade redan omformaterat när jag läste det. Hittills så har det fungerat bra utan några som helst problem, men jag informerar ändå om det visar sig vara ett hårdvarufel som ställer till det igen.
Hoppas att det har löst sig, om det visar sig inte fungera så kolla upp RAM direkt.
Har du (t.ex) 4 ram minnen, plocka ur 3 st - Kör på det ett tag (timmar, en dag etc..beroende på hur snabbt ditt problem brukar komma), visar det sig fungera med det ram-minnet så sätter du i nästa och gör samma process.
På så sätt kan du ta reda på vilket eller vilka ram-minnen det är fel på.
Jag hade samma problem som dig för ett par månader sen och då gjorde jag så, väntade en dag mellan varje ram-minne för att vara absolut säker och nu är den helt felfri.
Även detta är en s.k Jude-felsökning, men mycket effektivt