Hejsan kära dataproffs
Nu är det så att jag har ett väldigt irriterande problem med min dator. Jag använder windows 7 ultimate och på senare tid har jag fått många Blue Screens. Utan att riktigt bry mig så mycket så har det blivit värre. Jag kan få BSOD mitt i ett spel, när jag surfar eller tom utan att göra någonting alls. Nu kommer det konstiga, jag har slutat få BSOD nu men istället så fryser datorn helt och hållet och det går inte att göra någonting åt saken. När jag sätter på datorn så kan den hålla i ungefär 5 minuter och sen så fryser den, när jag sedan ska starta om den så verkar skärmen inte få någon signal, så jag får ingen bild, men datorn är på. Då håller jag in knappen för att datorn ska stängas, och när jag sätter på igen så får jag ingen bild. Tur som jag hade så fick jag bild till slut och datorn gick på, eftersom det var länge sen jag uppdaterade drivrutinerna till grafikkortet så gjorde jag det väldigt snabbt för att den inte skulle frysa. När jag hade gjort det så funkar datorn utmärkt helt plötsligt, men endast i en dag.. Imorse när jag satte på den så var jag inne i 30 minuter utan problem, sedan frös den
Jag har ingen erfarenhet av sådana problem men jag anar att det kan ha något med grafikkortet eller ram-minnet att göra. Nu sitter jag på en annan dator om ni undrar.
Vad kan problemet vara? Kan man på något sätt kolla om det är fel på någon hårdvara eller mjukvara som orsakar detta? Jag skulle uppskatta er hjälp!
Tack på förhand,
Trelaras