2010-05-27, 15:37
Medlem
Kenty-59s avatar
måste han / hon då skriva det i inlägget, när, vem och av vilken anledning det editerats..
Citera
2010-05-27, 15:48
Medlem
_abous avatar
Det tror jag inte, men dom flesta gör väl det ändå.
Till exempel när TS ber om att lägga till något, eller när rubriken ändras, då skriver ju alltid moderatorn "rubrik ändrad! / mod" eller liknande.
I vissa fall har jag sett 1.01or plockas bort från inlägg, men själva huvudinlägget får stå kvar, då har jag varken sett eller ställer krav på att moderatorn ska berätta det.
Citera
2010-05-27, 15:50
Medlem
Herr_Oins avatar
Om jag rensar en tråd på OT så händer det ibland att jag tar bort citat och OT-partier ur vissa inlägg, men lämnar då ett meddelande i det inlägget om att så har skett. Konstigare än så är det inte.
Citera
2010-05-27, 16:09
Medlem
Kenty-59s avatar
Varför jag undrar är för att det i ett inlägg i en tråd i krimforat så har ett namn plockats bort ur ett inlägg i efterhand, kan ju vara så att han som postat inlägget hunnit editera det inom den där minuten eller vad man har på sig utan att det syns inlägget är editerat.
Annars står det ju att inlägget editerats.
Men en mod kan ju gå in långt efteråt och editera utan att det syns nåt..
Citera
2010-05-27, 16:29
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Varför jag undrar är för att det i ett inlägg i en tråd i krimforat så har ett namn plockats bort ur ett inlägg i efterhand, kan ju vara så att han som postat inlägget hunnit editera det inom den där minuten eller vad man har på sig utan att det syns inlägget är editerat.

En av de utpekade är oskyldig.
Det är förbjudet att sprida falsk ryktesspridning enligt regeln 0.09.
Därför så har inlägget blivit raderat.

admin
Citera
2010-05-27, 16:59
Medlem
Det står väl ''Senast redigerad av *Namn* 2010-05-5 kl. 21:32.'' om man editerar ett inlägg.

Såvida det inte är han som skrev det som redigerade det inom en minut.
Citera
2010-05-27, 17:04
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
En av de utpekade är oskyldig.
Det är förbjudet att sprida falsk ryktesspridning enligt regeln 0.09.
Därför så har inlägget blivit raderat.

admin
Tack för svar, vart mest fundersam om att det inte stog nånting om att det blivit editerat.
Men nu vet jag att mod / admin inte behöver skriva i inlägget om det editerats..
Citera
2010-05-27, 17:05
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Det syns alltid vem som har editerat inlägget och när.

https://www.flashback.org/sp20731056
Citera
2010-05-27, 17:23
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det syns alltid vem som har editerat inlägget och när.

https://www.flashback.org/sp20731056
Japp men i inlägget som jag menade syns det ingenting i om att det editerats, postat det tidigare i den här tråden både i dess ursprungliga forn och nuvarande form.
Men eftersom det tagits bort från den här tråden så lägger jag inte upp dom igen..

Men i det ursprungliga inlägget kan man läsa att namnet som sen editerats / raderats inte är misstänkt för nåt brott, och därmed är han väl inte heller utpekad som skyldig..

Men det jag ville ha svar på och det har jag nu fått är att inlägg kan editeras i efterhand av admin eller mods utan att nån notering om det hela görs..
Citera
2010-05-27, 17:30
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Men det jag ville ha svar på och det har jag nu fått är att inlägg kan editeras i efterhand av admin eller mods utan att nån notering om det hela görs..

Det finns inget val vi moderatorer kan göra när vi redigerar inlägg, vet inte hur det ser ut för admins dock, men jag tvivlar på att någon av dem skulle välja att redigera ett inlägg utan att det blir synligt.
Citera
2010-05-27, 18:14
Medlem
micaeles avatar
Det syns inte när en administratör ändrar i inlägg, det är grundinställningen i vBulletin och även inställningen i Flashback enligt nåt tidigare inlägg från admin(x) som jag inte orkar leta på just nu.
Citera
2010-05-27, 19:28
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det finns inget val vi moderatorer kan göra när vi redigerar inlägg, vet inte hur det ser ut för admins dock, men jag tvivlar på att någon av dem skulle välja att redigera ett inlägg utan att det blir synligt.
ja nån är det ju i alla fall som editerat det ursprungliga inlägget utan att informera om det..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in