2006-08-16, 22:34
Medlem
Måste då säga att Chrono Trigger, Final Fantasy 6, Ocarina of Time och Chrono Cross är de spel som tillfredställt mig bäst..... särskilt Chrono Trigger.
Citera
2006-12-04, 19:30
Medlem
Titus pollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven-åke
Vilket spel har fascinerat er så mycket att ni skaffat nya intressen etc?

Själv spelade jag Final Fantasy 7 i nästan ett år, och gillade det bättre än något annat! Blandningen av framtida tech och natur var perfekt.

Ett annat spel som påverkat är MetalGear Solid, som gjorde mig mer intresserad av spionage i verkligheten. Efter att jag läst 'spionen som kom in från kylan' så var jag dock inte så intresserad av spionageverksamhet längre

Det är utan tvekan Call of Duty. Jag har aldrig innan det spelet varit särskilt intresserad av andra världskriget. Även om jag spelat Medal of Honour innan.
Känslan i Call of Duty gjorde att jag blev intresserad. Först över hur det kunde kännas att vara med. Började fråga en gammal släkting som var med. Sen växte intresset och jag började sluka böcker om det.
Citera
2006-12-04, 19:57
Medlem
Burkmats avatar
Counter Strike 1.6 , helt jäkla beroendeframkallande, spelar det nästan dygnet runt,
Citera
2007-07-04, 02:56
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven-åke
Själv spelade jag Final Fantasy 7 i nästan ett år, och gillade det bättre än något annat! Blandningen av framtida tech och natur var perfekt.

Final fantasy 7.
Citera
2007-07-04, 11:15
Medlem
Aurelios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.U.C.K
Ett otroligt roligt spel, och då pratar vi inte om de andra versionerna som kom ut. Det riktiga nostalgin måste då vara karthanteringen. Eller när man var ute efter en snygg tjej som man skulle gifta sig med!

True. Inget går upp mot Pirates! till Amiga.
Citera
2007-07-04, 11:23
Medlem
jastors avatar
Final Fantasy 5 & 6 och delar av 7an. Metal Gear 2: Solid Snake
Citera
2007-07-04, 12:45
Medlem
Aurelios avatar
Amiga 500+
Pirates!
Monkey island