Vilket spel har fascinerat er så mycket att ni skaffat nya intressen etc?
Själv spelade jag Final Fantasy 7 i nästan ett år, och gillade det bättre än något annat! Blandningen av framtida tech och natur var perfekt.
Ett annat spel som påverkat är MetalGear Solid, som gjorde mig mer intresserad av spionage i verkligheten. Efter att jag läst 'spionen som kom in från kylan' så var jag dock inte så intresserad av spionageverksamhet längre
Det är utan tvekan Call of Duty. Jag har aldrig innan det spelet varit särskilt intresserad av andra världskriget. Även om jag spelat Medal of Honour innan.
Känslan i Call of Duty gjorde att jag blev intresserad. Först över hur det kunde kännas att vara med. Började fråga en gammal släkting som var med. Sen växte intresset och jag började sluka böcker om det.
Ett otroligt roligt spel, och då pratar vi inte om de andra versionerna som kom ut. Det riktiga nostalgin måste då vara karthanteringen. Eller när man var ute efter en snygg tjej som man skulle gifta sig med!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!