2004-04-11, 19:07
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag ska ställa en intressant filosofisk fråga:

Vem är du mest släkt med?

1. Din farfar
2. Din kusin
Citera
2004-04-11, 19:39
Medlem
*Scott*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Jag ska ställa en intressant filosofisk fråga:

Vem är du mest släkt med?

1. Din farfar
2. Din kusin

rakt av blir det kusinen 50% mot farfar 25% men det kanske inte är så enkelt??
Citera
2004-04-11, 21:02
Medlem
Hispervispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Fråga. I teorin har jag 1 vit och 1 svart förälder. Alltså blir jag mullat = inte arsik

Efter det gifter jag mig med en vit fru = Mulatt + Vit = Halv Mulatt

Min son gifter sig med en vit kvinna = Halv mulatt + vit

Osv..

När blir man arisk igen?!

Om du gifter dig med en vit fru så ligger det väl nära till hands att hon åker dit för bigami?
Citera
2004-04-12, 00:21
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Förutom vissa spår av ugrier, vita men inte ariska, från finland är jag rent av arisk, jag bara frågade rent allmänt.

Att kalla det en idiotisk fråga är fel, helt fel.

Är det inte så att när man känner brödraskap och samhörighet med andra arier samt är vit, har blåa ögon och ljust hår, först då kan jag ses som arier.
Citera
2004-04-12, 12:51
Medlem
*Scott*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Judarna är ett av världens mest rasmedvetna och rasistiska folkslag. Det finns fall i Bibeln där de dödar individer ur det egna folket som beblandar sig med andra folkslag.. Och enligt judebibeln så tar det 10 generationer att "rena" blodet igen, förutsatt att ingen ny rasblandning sker under denna tid.. Låter som ett vettigt mått, men eftersom ditt fall av rasblandning är så grovt(vit+neger) så tror jag det tar längre tid, kanske det dubbla, dvs 20 generationer.. Du hävdar också att eftersom våra förfäder kom från Afrika så finns det väl inga "egentliga vita".. du har inte förstått.. vår ras uppstod inte genom rasblandning.. den uppstod genom geografisk ISOLERING, och genom tusentals år av anpassning till den miljö och det klimat som råder i det kallare Europa.. Vi har alltså utvecklats BORT från negern, som vi varit åtskiljda ifrån i mer än 100.000 år.. och vi vill inte återförenas med den fula neger-rasen, i motsats till en del hjärndöda multi-kulti-vurmare, även om det nu är möjligt med dagens moderna kommunikationsmedel...

20 generationer? är väll ändå lite väl, vid 10G har han 1/1024 dels negerblod vid 20G har han 1/1048576 negerbold.
Citera
2004-04-12, 13:11
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlue
Om du är mullat så ge fan i den vita genpolen!

Fattar inte? Mullet menar du kanske - det är ju hockeyfrilla på engelska.
Fan vad specifika regler ni "rasmedvetna" har - till och med frisyren anger vilken ras man har. Det kan inte vara många som passerar era stränga krav.

(För du menar väl inte mulatt? )
Citera
2004-04-12, 13:12
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *Scott*
20 generationer? är väll ändå lite väl, vid 10G har han 1/1024 dels negerblod vid 20G har han 1/1048576 negerbold.

Det skulle vara intressant att veta vad som skiljer negerblod från "ariskt" blod.

Här gick jag och trodde att det var utseendet eller generna som avgjorde rasen. Fan - vad dum jag känner mig nu.
Citera
2004-04-12, 13:37
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *Scott*
rakt av blir det kusinen 50% mot farfar 25% men det kanske inte är så enkelt??
50 % kusinen? Men det är inte samma femti procent, det bör bli 25 % på varje?
Citera
2004-04-12, 13:47
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Poängen är att man har lika mycket av farfars blod i ådrorna som kusiner, det vill säga 25%. Naturligtvis inte samma 25% men lika mycket. Det betyder att man genetiskt sett är mer lik sin kusin än sin farfar. Det betyder också att vi är mer släkt med varandra än med våra förfäder, eftersom blodet tunnas ut med 50% för varje generation.
Citera
2004-04-12, 14:01
Medlem
BrakiByxans avatar
Det hela är väl ganska befängt eftersom man väl inte får 50% av pappans blodgrupp och 50% av mammans blodgrupp.
Citera
2004-04-12, 14:03
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrakiByxan
Det hela är väl ganska befängt eftersom man väl inte får 50% av pappans blodgrupp och 50% av mammans blodgrupp.

Seså - nu skall du inte komma här och vara förnuftig i en debatt som rör raser och blod. Det förstör ju hela diskussionen.
Citera
2004-04-12, 14:04
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Jag pratar om gener och genuppsättningar. "Blod" användes för att förklara processen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in