2010-05-27, 09:42
Avslutad
Har efter många år äntligen skaffat ett användarnamn efter att ha följt detta eminenta forum från dunklet. Premiärpostar och skicka upp en länk där RC bjussar talibaner på utbildning och 1.hjälpen-kit.

http://www.huffingtonpost.com/2010/05/26/red-cross-taliban-first-aid_n_589762.html

Min åsikt? Hand i hand med J af Donners grisiga fingrar i kakburken så renderar detta nog i en käftsmäll nästa gång nån fjunis kommer upp och ska ha min signatur på gågatan här i stan.
Citera
2010-05-27, 09:57
Medlem
adps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Courtaud
Har efter många år äntligen skaffat ett användarnamn efter att ha följt detta eminenta forum från dunklet. Premiärpostar och skicka upp en länk där RC bjussar talibaner på utbildning och 1.hjälpen-kit.

http://www.huffingtonpost.com/2010/05/26/red-cross-taliban-first-aid_n_589762.html

Min åsikt? Hand i hand med J af Donners grisiga fingrar i kakburken så renderar detta nog i en käftsmäll nästa gång nån fjunis kommer upp och ska ha min signatur på gågatan här i stan.

Jaha?

Citat:
But he insisted that in Afghanistan most officials well understood and accepted the group's 151-year history of treating all war wounded regardless of their background or affiliation.

Citat:
"They stick to this idea that they are impartial and neutral, which means they must provide aid in whatever form is needed to improve the condition of the injured," said Bianchi. "Neutrality means you cannot take sides even in a situation in which it is clear who the bad guys are and who's on the right side."

Om talibanerna ser Röda Korset/Röda Halvmånen som opartiska, så kan det förhoppningsvis även leda till att de inte attackerar RC-märkta bilar som kör skadade amerikanska soldater.
Senast redigerad av adp 2010-05-27 kl. 10:06.
Citera
2010-05-27, 10:05
Avslutad
Jag tycker att det är åt helvete. Talibanerna är svurna motståndare till allt som är mänskligt, inte fan ska man lappa ihop asen för att de ska kunna fortsätta sitt vidriga förtryck av allt och alla därborta. Naturligtvis är det skillnad på om RK skulle ha engagerat sig i samtliga parter i ,säg, ex-Jugoslavien. Att scamma folk i väst på pengar för att tro att de går till att vaccinera negrer i Afrika när de istället går till att utbilda och underlätta talibaner i deras mål att slå ihjäl bidragsgivarens bror/kusin/man/son/kompis som är i landet under västflagg tycker jag är fel.
Citera
2010-05-27, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adp
Om talibanerna ser Röda Korset/Röda Halvmånen som opartiska, så kan det förhoppningsvis även leda till att de inte attackerar RC-märkta bilar som kör skadade amerikanska soldater.

Du har helt klart en poäng. Vad jag har hört av folk som har varit där är att tallarna inte nödvändigtvis respekterar hjälporganisationer utan ser dem som en vit i mängden.
Citera
2010-05-27, 10:18
Medlem
Dem gör ju inte skillnad på folk. Ser inte alls något konstigt med detta.
Citera
2010-05-27, 10:26
Avslutad
Talibaner =/ folk imho
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här