Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-27, 03:43
Bannlyst
Jag e inte den datakunnigaste människan så ha överseende med d.

Vet inte riktigt om det här går men det borde det verkligengöra

Jag jobbar på ett företag där man får jobba hemifrån en hel del med sin arbetsdata.
Nätverkskortet pajjade för en kollega och han fick vänta tre dagar innan dom fixade problemet och han satt bara hemma och pungade in cash fastän han inte jobba.

Då kommer vi till min fråga.

Hur pajjar jag mitt nätverkskort utan att det märks. vill inte skruva upp datan och pilla på hårdvaran. Vill fucka up den ordentligt mjukvarumässigt så man måste lämna in den eller köpa ett nytt kort.
Citera
2010-05-27, 06:16
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shatess

Jag jobbar på ett företag där man får jobba hemifrån en hel del med sin arbetsdata.
Nätverkskortet pajjade för en kollega och han fick vänta tre dagar innan dom fixade problemet och han satt bara hemma och pungade in cash fastän han inte jobba.

Hur pajjar jag mitt nätverkskort utan att det märks. vill inte skruva upp datan och pilla på hårdvaran. Vill fucka up den ordentligt mjukvarumässigt så man måste lämna in den eller köpa ett nytt kort.

Om du ska "fucka" upp något mjukvarumässigt så går det ju alltid att installera om mjukvaran...
Citera
2010-05-27, 19:55
Medlem
Citat:

Hämta ett hårt virus som gör att du aldrig får igång datorn igen. Det har jag gjort, vi testade med andra hårddiskar, minnen och startdisketter och en total reset men inget fungerade...det är svårt att hitta de virus som totalförstör en dator men de finns där om du vill ha en ny dator eller få gå hemma med betalt
Citera
2010-05-27, 22:51
Medlem
Sweemans avatar
Dra på dig en yllekofta och hoppa runt lite, sedan knuggar du runt kortet på dig själv, problem solved!
Citera
2010-05-27, 22:54
Medlem
Celenos avatar
Citat:

Du menar att du inte behöver gå till jobbet om datorn hemma slutar funka?

Jaja. Det är väl för fan bara att inaktivera nätverkskortet och sen när hjälpen kommer så säger du "Jag är inte så bra med det tekniska".

Såvida du inte jobbar som it-tekniker då, men då är det en jävligt korkad fråga du ställer.
Citera
2010-05-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Såvida du inte jobbar som it-tekniker då, men då är det en jävligt korkad fråga du ställer.

Som om det inte är det ändå? Men jag har inget emot korkade frågor, det är upplyftande. :P
Senast redigerad av guttergod 2010-05-27 kl. 23:39.
Citera
2010-05-28, 14:41
Medlem
ändra loopback addressen på nätverkskortet till din IP på nätverket så lär det bli lite svårt att få igång internet och IT ansvarige lär ej fatta först vad felet är och kommer ta in maskinen förhoppningsvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in