2010-05-27, 01:52
Medlem
fanniejoelines avatar
alltså, nu är det såhär att jag börjar bli lite nojig. jag har KONSTANT kraftig hjärtklappning med ojämn puls. känner jag efter pulsen med pek- och långfinger på halsen känner jag ju klart och tydligt att den är ojämn. emellanåt känns det också som att jag inte kan andas och att halsen svullnar igen. sist jag var och gjorde ett ekg var för ca 1,5 år sedan, men inget fel upptäcktes där. jag tycker dock att det hela har förvärrats sedan dess, bör jag gå till vårdcentralen och be om att få göra ett nytt?

det är så jävla obehagligt.
Citera
2010-05-27, 03:11
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Panikångest? Oro? Jag höll på så förut. Var rädd att få hade hjärtklappning och blev paranoid alltså. Utbröt några ggr i rena attacker och det blev några EKG:n på akuten. Visst slog mitt hjärta oregelbundet och pulsen var hög, även den orogelbunden men det var helt ofarligt... Oftast var det min hjärna som spelade mig ett spratt också.
Detta händer mig väldigt sällan numera och om jag känner av det så struntar jag bara i det. Efter ett tag så går det över.
Ibland kan det kännas som ett tryck över bröstkorgen och man kan få svårt att andas men det är musklerna som drar ihop sig pga av spänningarna.

Det du kan göra för att lugna ner dig lite är att sätta dig en stund utomhus, ta en cigg om du röker. Går det inte över så ring och snacka med en nattsyrra som kan ge dig lite tips.
Citera
2010-05-27, 10:00
Medlem
fanniejoelines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyDisgusting
Panikångest? Oro? Jag höll på så förut. Var rädd att få hade hjärtklappning och blev paranoid alltså. Utbröt några ggr i rena attacker och det blev några EKG:n på akuten. Visst slog mitt hjärta oregelbundet och pulsen var hög, även den orogelbunden men det var helt ofarligt... Oftast var det min hjärna som spelade mig ett spratt också.
Detta händer mig väldigt sällan numera och om jag känner av det så struntar jag bara i det. Efter ett tag så går det över.
Ibland kan det kännas som ett tryck över bröstkorgen och man kan få svårt att andas men det är musklerna som drar ihop sig pga av spänningarna.

Det du kan göra för att lugna ner dig lite är att sätta dig en stund utomhus, ta en cigg om du röker. Går det inte över så ring och snacka med en nattsyrra som kan ge dig lite tips.

ja, panikångest har jag men medicinerar den inte. den har dock blivit värre och igår var det extremt. mitt hjärta slog så hårt i bröstkorgen att jag inte kunde sova och blodet pulserade i skallen på mig. fy fan! räknade dock min puls och kom fram till att även om den var ojämn var den inte alls hög (38 på 30 sek) så äh... skitsamma. idag är det jag som kilar till HC och skaffar betablock!
Citera
2010-05-27, 10:18
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanniejoeline
ja, panikångest har jag men medicinerar den inte. den har dock blivit värre och igår var det extremt. mitt hjärta slog så hårt i bröstkorgen att jag inte kunde sova och blodet pulserade i skallen på mig. fy fan! räknade dock min puls och kom fram till att även om den var ojämn var den inte alls hög (38 på 30 sek) så äh... skitsamma. idag är det jag som kilar till HC och skaffar betablock!
Jag tycker att du ska gå till vårdcentralen. Förhoppningsvis tar dom ett EKG. I bästa fall går du hem med den psykiska vetskapen om att allt är okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in