2010-05-26, 18:57
Medlem
MrLindbloms avatar
Hallå!

Jag har försökt kolla runt lite efter hur mycket man kan tjäna på annonsering på olika tjänst-hemsidor, tex prisjakt och pricerunner men inte hittat några svar.

Det jag undrar är hur mycket hemsidor som dessa tjänar på sina annonser, och då menar jag ALLA annonser. Får dom betalt för alla banners så fort nå¨gon går in på hemsidan och ser reklamerna i så fall hur mycket ungefär? eller får de bara betalt om man klickar på dem, och i så fall hur mycket?

Sen har vi ju alla andra banners som finns på hemsidan samt länkanvisningar till affärer eller onlineshops där man kan köpa varorna man söker. Betalar folk för att de ska kunna bli länkade? Tjänar prisjakt på om jag klickar på en länk och sen köper där i från?

Jag undrar helt enkelt, hur fungerar en gratissajt som prisjakt och hur mycket pengar kan de dra in på allt? Jag har hört att de har ungefär 100.000 unika besökare per vecka. Får de då bara betalt för varje uniktbesök eller får de betalt oavsett om samma användare går in 10ggr om dagen som jag brukar göra när jag söker efter varor?

Förlåt om det är mycket frågor och kanske lite osammanhängande, men jag kunde inte sova när jag låg o funderade på det här igår! :P

Så är det någon som har någon information eller aningar hur de tjänar sina slantar?
Citera
2010-05-26, 19:11
Medlem
Roll8ors avatar
Beror nog på vilka avtal dom har med sina annonsörer, betalt per klick, betalt per visning, betalt när någon köper av annonsörerna, fasta priser etc.

Maila och fråga!
Citera
2010-05-26, 19:13
Medlem
Degerlundens avatar
Här har du prisjakts omsättning http://www.allabolag.se/5566651799
Citera
2010-05-26, 19:24
Medlem
MrLindbloms avatar
Tack för era svar.

Ja det är sant att det måste spela roll vilka avtal de har med leverantörerna, men jag tänkte mer överlag på vad som kan tjäna per klick etc? Kanske är någon som har jobbat på ett liknande företag eller har en inblick i företaget.

Grym uppgång de har haft de senaste åren btw!
Citera
2010-05-28, 01:22
Medlem
Sorkus avatar
Webbutveckling -> Reklam och marknadsföring

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem