Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Chance
Och nu pratar vi inte byte av några mindre saker utan ett byte av delar värda +200.000 kr där jag själv fick betala ca 5200 kr.
Företaget har alltså pga eget strul tagit på sig ca 195,000 kr och du fick betala 5 kkr - ca 2 procent av slutnotan?
Fel må det säkert vara nånstans om man ska hårddra det, men det låter i mina öron inte som något jag skulle kalla "misskött sig grovt" utan snarare ovanligt generöst i såna här sammanhang. Jag har åkt på dyrare smällar än så där bilverkstaden knappt tog på sig nåt ansvar alls, men det var ju iofs hos ett stort svenskt bilmärkes egen verkstad som har råd att skita blankt i kunderna också
Om "flera tusenlappar" är en allvarlig "smäll" för dig så kan jag förstå att du vill ta chansen och stämma men spontant känns det lite som att rätten kanske skulle anse att verkstaden redan har varit hyfsat tillmötesgående i ärendet med tanke på de inblandade summorna och procenten du åkte på - beroende på hur de motiverar att du skulle behöva betala nåt alls själv, förstås.
Lycka till hursomhelst dock och hoppas det går vägen!