2010-05-26, 13:54
Medlem
faffris avatar
Undrar här om hur man kan anmäla en artikel på exempelvis aftonbladet även om man själv inte är inblandad?

Läste en artikel idag angående slipknots avlidna bassist som även inkluderade Ronnie James Dio som bekant också gått genom samma öde nyligen. Artikeln i sig var i min mening ganska smaklös men det var en sak som speciellt fick mig att reagera. "Den ena en glad haschtomte som bejakade livet och sjöng om regnbågar" Dio må ha sjungit om regnbågar men att kalla en man som alltid var emot droger för haschtomte känns lite som förtal. Ingen expert på området men finns det någon möjlighet att anmäla artikeln till någon myndighet eller liknande?

Kanske inte är det största brottet i historien men detta kan man bara inte acceptera, att förtala någon som nyligen avlidit!

artikeln finns här: http://www.aftonbladet.se/kultur/article7190116.ab
Citera
2010-05-26, 14:00
Medlem
danneohs avatar
Anmäla är nog lite att ta, skicka ett argt brev till herr redaktör så får du nog bättre respons
Citera
2010-05-26, 14:07
Medlem
faffris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
Anmäla är nog lite att ta, skicka ett argt brev till herr redaktör så får du nog bättre respons

Jo ett mail har jag faktiskt skickat men var nog inte argt nog för att göra mig nöjd
Citera
2010-05-26, 14:11
Medlem
Inte för att irritera dig i din sorg men jag vill minnas att Anders Tegnér i en intervju en gång sade att Mr Dio tillfrågat honom om han var sugen på lite coke. Anders tackade glatt ja, törstig som han var...

Stämmer mitt minne så skicka ett mail till Tegnér också vetja! Eller skit i det hela och gå vidare.
Citera
2010-06-11, 04:17
Medlem
Stoopares avatar
Eller så tar du dina klagomål direkt till skribenten:
http://canthateenough.blogspot.com/

Men den där Röstlund ville nog bara säga "Var är hyllningskörerna ála Dio för Slipknots basist" fast med lite mer kultursideemfas och menade nog inte så illa.

Själv har aldrig gillat Slipknot, jag föredrar glada haschtomtar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in