2010-05-26, 08:39
Medlem
Knullkungens avatar
Jag vill diskutera kommunalpolitiken inför valet. Vem vinner i Dorotea, hur går det för centern i Öckerö kommer Folkparitet att gå framåt i Habo etc. Att starta en enskild tråd för all kommunalpolitik känns fel men samtidigt så har ju Sverige 290 olika kommuner. Är det således okej av mig att starta 290 olika trådar med rubriker såsom Hur går det i kommunvalet 2010 i Ale?, Hur går det i kommunvalet 2010 i Alingsås?, Hur går det i kommunvalet 2010 i Övertorneå? etc Hur och var diskuterar man landstings-, och regionval?

Borde man inte ah ett underforum med en tråd per kommun. Ja, jag kan personligen tänka mig att starta 290 trådar i PI på ett bräde dock så vill jag veta om jag bryter mot någon regel då. Jag är väl medveten om att trådstartarna kan bli magra då jag inte har koll på kommunpolitiken i mer än ett fåtal av Sveriges kommuner. Måste jag ha ett faktaunderlag om politiken i jus den specifika kommunen i tråden eller räcker det med generella frågor lika för alla trådar?
Senast redigerad av Knullkungen 2010-05-26 kl. 08:44.
Citera
2010-05-26, 08:58
Medlem
WcAnkans avatar
Det hade varit en bra idé. Tror dock inte att 290 trådar kommer skapas om det är användarna själv som skapar de, utan endast trådar som behandlar "områden" som låt säga valet i Landskrona, efter det där med Inger, eller valet i Malmö.

Vem bryr sig om Sjögran Kommun liksom.
Citera
2010-05-26, 12:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Bättre att ha en samlingstråd. Jag tror helt ärligt inte att ett underforum behövs.
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-05-26 kl. 12:26.
Citera
2010-05-26, 13:56
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Jag vill diskutera kommunalpolitiken inför valet. Vem vinner i Dorotea, hur går det för centern i Öckerö kommer Folkparitet att gå framåt i Habo etc. Att starta en enskild tråd för all kommunalpolitik känns fel men samtidigt så har ju Sverige 290 olika kommuner. Är det således okej av mig att starta 290 olika trådar med rubriker såsom Hur går det i kommunvalet 2010 i Ale?, Hur går det i kommunvalet 2010 i Alingsås?, Hur går det i kommunvalet 2010 i Övertorneå? etc Hur och var diskuterar man landstings-, och regionval?

Borde man inte ah ett underforum med en tråd per kommun. Ja, jag kan personligen tänka mig att starta 290 trådar i PI på ett bräde dock så vill jag veta om jag bryter mot någon regel då. Jag är väl medveten om att trådstartarna kan bli magra då jag inte har koll på kommunpolitiken i mer än ett fåtal av Sveriges kommuner. Måste jag ha ett faktaunderlag om politiken i jus den specifika kommunen i tråden eller räcker det med generella frågor lika för alla trådar?

Mja, som en av modsen i PI är jag ju inte så där värst tilltalad av att det startas 290 trådar sådär bara för att.

Dock är det såklart OK om du startar en eller några trådar om en (några) kommun(er) som du är särskilt intresserad(e) av. Däremot som sagt att starta 290 trådar utan egentligt diskussionunderlag för att hoppas på att det blir disksussion i några av dem låter lite väl magstarkt. Jag har dessutom rätt svårt att tro att underlag finns för ett underforum.

Vill du däremot diskutera kommunpolitik generellt och skillnader och likheter mellan kommuner och orsaken därtill etc, etc, så tycker jag också det är bäst med en samlingstråd.

Ska dock kolla med övriga PI-mods
Citera
2010-05-26, 17:16
Medlem
Deeecs avatar
Nej, 290 trådar kommer inte tillåtas, det är ologiskt. En tråd räcker, där man kan ta upp dessa frågor angående kommunalpolitiken och allmänt diskutera de olika kommuner med mest intressanta resultat.
Citera
2010-05-27, 01:00
Medlem
290 trådar? Nej säger jag. Starta för din kommun om du känner att det behövs, det räcker väl mer än väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in