Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-26, 01:53
Medlem
Jag har en laptop acer aspire 5738zg och har börjat få bluescreens enligt felmedelandet som kommer upp efter crasherna, skärmen blir inte blå men det är väl en inställning som man måste ändra om jag inte minns fel. och datorn crashar då jag trycker ner 2 knappar samtidigt på laptopen. Det händer inte alltid men nära det händer så händer det några gånger irad sen slutar det. Ganska irriterade fel då man kan behöva trycka ner fler knappar ibland sådär, någon som varit med om något liknande?
Hade täntk dra en windwos återställning men acers recoveryprogram är ju sämst så den känner inte igen skivan efter att jag startat programmet från just den skivan.....

gäller tydligen bara vänster sida om tangentbordet och troligen bara siffror och bokstäver.......... konstigaste jag varit med om, möjligt hårdvarufel då det bara handlar om vänster sida om datorn?
Händer också i felsäkert läge, notera att jag inte bara kan trycka lite lätt på 2 knappar utan jag måste ta i lite mer, inte så att jag mosar tangentbordet dock
Senast redigerad av Unilar 2010-05-26 kl. 02:05.
Citera
2010-05-26, 02:25
Medlem
hasenfrasens avatar
http://www.google.com/search?q=analyze+minidump
Citera
2010-05-26, 23:26
Medlem
Installerade om windows eftersom jag tänkte att det var det som var felet, dock så hände det igen nu när jag tappade ett i princip tomt mjölkpaket med foten neråt ca 1dm upp i det högra hörnet av datorn, längs bort från det förra problemområdet................. Låter ju helt absurt att det skulle utlösa ett fel i windows.
Ska fxa en minidump nästa gång skiten händer, har ändrat inställningarna nu känns ju som om något är fel på datorn i sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in